کل کل قدیمی کروش و سرمربی جدید پرسپولیس / خوزه: تیم کارلوس «سیرک» است

به گزارش خبرآنلاین؛ مانوئل خوزه د ژسوس سیلوا که همه او را به اسم مانوئل خوزه می شناسند، متولد ۱۹۴۶ در ویلا رال در سانتو آنتونیو است.

خیلی ها او را یکی از موفق ترین مربیان باشگاهی در رقابتهای لیگ قهرمانان آفریقا می دانند که تجربه ۴ حضور متوالی درفینال این رقابتها در طول سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ را درکارنامه اش می بیند و تیم او در این ۴ فینال به ۳ قهرمانی رسیده.

مانوئل خوزه درمجموع ۴ قهرمانی در رقابتهای لیگ قهرمانان آفریقا را تجربه کرده و درسالهای ۲۰۰۲، ۲۰۰۶،۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ دراین رقابتها به قهرمانی رسیده و اولین مربی ای بود که تیمی آفریقایی را در رقابتهای جام باشگاه های جهان در سال ۲۰۰۶ به مقام سوم رساند.

او که یک بازیکن میانی فوتبال بود در طول سالهای ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۹ فوتبال بازی می کرد و فوتبالش را در بنفیکا آغاز کرد. بنفیکا مشهورترین تیمی بود که در آن توپ می زد و آخرین تیم او اسپورتینگ د اسپینیو بود که در طول سالهای ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹ برای این تیم بازی می کرد.

جالب اینجا بود که درهمین میان ، یعنی از سال ۱۹۷۸ هدایت این تیم را نیز در دست داشت.

او علاوه بر اسپورتینگ اسپینیو، سابقه هدایت تیم‌هایی مثل اسپورتینگ لیسبون، ویتوریا گیمارش،بنفیکا، ماریتیمو، الاهلی مصر، الاتحاد و تیم ملی آنگولا را در کارنامه مربیگری اش می بیند و موفق ترین دوران مربیگری اش را در مصر و باشگاه الاهلی سپری کرد و درسه دوره هدایت این تیم را در دست گرفت. ولی با شروع شدن درگیری ها و نا آرامی ها در مصر بود که این کشور را ترک کرد و چند ماهی بی کار بود.

کل کل های او با کروش

او برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ به انتقاد از تیم کارلوس کروش پرداخت و البته دکو و کریس رونالدو هم از کمند این انتقادات در امان نبودند.

مانوئل خوزه در صحبتهایی به تی اس اف گفت :« تیم کارلوس کروش، رهبر ندارد و بی اعتمادی عظیمی نسبت به این تیم وجود دارد.اوتصمیماتی می گیرد که اعتماد تیمی را تضعیف می کند.»

او درمورد بازی تیم ملی پرتغال مقابل ساحل عاج در جام جهانی ۲۰۱۰ گفت:« پرتغال با ترس از باخت بازی می کرد و کاملا مشخص بود که تیمی بدون لیدر است واشتباهات فراوانی را انجام داده است.»

البته این مربی پرتغالی گام را فراتر از این گذاشت و گفت:« با وجودی که پرتغال بازیکنان فوق العاده ای دارد ولی انگیزه کافی برای برد و انرژی کافی برای بازی کردن را ندارد و تیمی پژمرده است.» او اعتقاد داشت که برای چنین تیمی خیلی سخت است که با این شیوه، در یک بازی جدی، بتواند به پیروزی برسد.

از نظر او، تیم ملی پرتغال در زمان کروش درجام جهانی ۲۰۱۰، به دکوی چند سال پیش از آن نیاز داشت و به رونالدو در پشت و جایگاهی دیگر.

آغاز فاز جدید انتقادات در سال ۲۰۱۲

مانوئل خوزه در سال ۲۰۱۲ بار دیگر تیر انتقادی اش را به سمت کروش نشانه گرفت و در صحبت‌هایی ، اوضاع در تیم کروش را «سیرک تیم ملی» نامید. البته او اعلام کرد که قصدش از برزبان آوردن صحبتهایی که به تی اس اف گفته، ایجاد جنجال در رختکن تیم ملی پرتغال نبوده و هدفش این بود که تاثیر مثبتی بگذارد و درعین حال اعلام کرده که از اوضاع تیم کروش خوشش نمی آمده.

البته این مربی پرتغالی اکنون و بعد از گذشت دو سال از رقابتهای جام جهانی گفت:« می دانستم که آن صحبتهایم تاثیرگذار خواهند بود ولی این تاثیرمثبت بود؛ چون قصد و منظور من هم هدف مثبتی بود.»

او ادامه داد:« دیدگاه های ما کاملا متفاوت است.من قصد ناراحت کردن او را نداشتم. قصد من مثبت بود .»

پاسخ کروش به این انتقادات

کارلوس کروش سرمربی کنونی تیم ملی ایران حدود دو هفته پیش در صحبت‌هایی اعلام کرد:« تعجبی نمی کنم که صحبتهای مانوئل خوزه واقعیت داشته باشد؛ چون خود او بارها چنین موضوع بی معنایی را به من گفته بود و دقیقا تیم ما را با یک سیرک مقایسه کرده بود. »

جالب اینجاست که مانوئل خوزه تیم پرتغال در یورو۲۰۱۲ را هم یک سیرک معتبر خوانده و از عملکرد این تیم هم انتقاد کرده بود.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.