کمالی‌پور کودتای بزرگی کرد که دیپلم فنی گرفت و استاد ارتباطات شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «مسافر دهکده جهانی» شامل زندگی‌نامه پروفسور یحیی کمالی‌پور عصر چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت در سالن تیاره هتل لاله تهران برگزار شد.

در ابتدای این برنامه امیرعباس تقی‌پور مدیر مسؤول ماهنامه مدیریت ارتباطات به بیان سخنان کوتاهی درباره پروفسور کمالی‌پور پرداخت.

غلامرضا کاظمی دینان دبیر اجرایی همایش روابط عمومی الکترونیک در این برنامه گفت: همه کلماتی که من از زبان آقای پروفسور می‌شنیدم یا در جایی می‌خواندم، برایم درس بود. باید از خداوند بخواهیم افرادی مانند ایشان را برای ما حفظ کند. جمله‌ای در کتاب ایشان بود به این ترتیب که ما در کویر آموختیم که همیشه در نبرد به سر ببریم. این یعنی که ایشان آرامش نداشت و کویری‌ها آرامش نداشتند چون آرامش برای انسان مضر است. همیشه باید در تلاش بود. پیوسته باید پرسان باشیم و آرزومند.

وی افزود: باید مرتبا پرسید و دانا شد چرا که انسان‌های توانا و دانا همیشه شاد و سرزنده هستند و کویری‌ها هم هستند که به این مهم اشاره کرده‌اند. ایشان در جای دیگری از این کتاب گفته‌اند که آموخته‌ام باید مصمم بود. اعتماد به نفس داشت و مثبت فکر کرد. زیبانگری یک اصل مهم است. انسان‌های موفق کسانی هستند که همه چیز را مثبت می‌بینند. چون به خداوند اعتقاد دارند و حتی بدترین اتفاقات را هم مثبت می‌بینند. این به مصلحت آن‌هاست.

کاظمی دینان ادامه داد: اگر همه مطالب کتاب «مسافر دهکده جهانی» در دانشگاه‌ها و به دانشجویان تدریس بشود، دانشجوها و انسان‌هایی موفق در جامعه خواهیم داشت. از همه دوستانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند، استدعا می‌کنم که خرید این کتاب را حتما به دانشجویان کشورمان پیشنهاد بدهند.

پرند صمدی‌ خواهرزاده نگین حسینی نویسنده این کتاب هم در این برنامه به خوانش پیام مکتوب حسینی پرداخت و میرسعید قاضی استاد ارتباطات هم به بیان سخنان و خاطراتی از پروفسور کمالی‌پور پرداخت.

در ادامه این نشست مهدی محسنیان راد استاد ارتباطات گفت: دو روز است که دارم با این کتاب سر می‌کنم. به من گفتند بیا برای این کتاب اسمی پیدا کنیم، من هم اسم‌های بی‌ربطی دادم ولی اسم الان کتاب بسیار قشنگ است. با خواندن این کتاب فهمیدم که اتفاقات مهم زندگی من و کمالی‌پور با فاصله دو سال از هم اتفاق افتاده است. نسل من و کمالی‌پور یک ویژگی داریم و آن این است که خیلی با امید به سمت انقلاب رفتیم ولی امروز در این روزگار، درباره اطرافمان تردید داریم و مواظب کلاهمان هستیم.

وی افزود: به آقای تقی‌پور تبریک می‌گویم که توانستند اعتماد نسل ما را جلب کنند. در مقدمه کتاب دیدم که کمالی‌پور خطاب به تقی‌پور گفته است که به شما اعتماد دارم و امیدوارم این اعتماد از بین نرود. من هم چنین حسی دارم. پروفسور در این کتاب به آقای تقی‌پور گفته است که به شما اعتماد می‌کنم مگر عکسش ثابت شود. به آقای عبدالرشیدی هم که نقشی در این کتاب دارند می‌گویم که متن‌ خود را خیلی خوب شروع کرده‌اید و نگاهتان به مساله، خیلی منطقی بود.

این استاد ارتباطات گفت: اما می‌خواهم به خود کتاب بپردازم. کسانی که فرزند دارند، مواظب باشند و دقت داشته باشند که پدران ما در حالی ما را کتک می‌زدند، تئولوژی خاصی هم داشتند. مثلا اولین کاری که پدر کمالی‌‍پور انجام می‌دهد این است که به او قرآن یاد می‌دهد و او را به حیاط خانه می‌آورد و در حقش دعا می‌کند که الهی به حق این قرآن، سبزبخت بشوی. آن زمان من مدرسه می‌رفتم و کمالی‌پور به مکتب‌خانه می‌رفته است. ببینید ما دیگر از این کارها نمی‌کنیم. مادر من می‌گفت هرچه به زبان بیاید، به جهان آید. بنابراین پدر کمالی‌پور دارد به او القا می‌کند که باید سبزبخت بشود.

محسنیان راد در ادامه گفت:‌ در کل کتاب صداقت جریان دارد. مثلا درباره جایی که معلم مدرسه او را تشویق می‌کند و به بچه‌ها می‌گوید از این بچه که ۲ سال از شما کوچک‌تر است یاد بگیرید، می‌گوید: لذتم از این نبود که دیگران تنبیه می‌شوند، بلکه خوشحالی‌ام ازاین بود که خودم تشویق می‌شدم. آنهایی که امروز رسانه‌هایشان درست کار می‌کند و آزادی بیان را درک می‌کنند، اول کتاب را درک کردند، بعد گرامافون را و بعد رادیو را فهمیدند. کمالی‌‍پور هم درباره ورود رادیو به دهشان در کتاب می‌گوید در آن مکان به رادیو جعبه موسیقی می‌گفتند.

وی گفت: کمالی‌پور در زندگی‌اش یک کودتای بزرگ کرد که دیپلم فنی گرفت و بعد بزرگترین استاد ارتباطات ایران شد.

درادامه این برنامه نگین حسینی نویسنده کتاب در یک تماس تلفنی، سخنانی را خطاب به حاضران در جلسه بیان کرد و در پایان هم پیش از برگزاری رونمایی، پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران هم به بیان سخنانی پرداخت.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.