کمتر دروغ بگویید، مریض نشوید

خبرگزاری آریا- دروغ گفتن کمتر با افزایش میزان سلامتی می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، به نقل از مطالعات ارائه شده در انجمن روان‌شناسی آمریکا، محققان دانشگاه نورث دیم در ایندیانا دریافتند که بیان حقیقت در هنگام وسوسه شدن به گفتن دروغ، به میزان قابل توجهی به بهبود سلامت روحی و جسمی افراد کمک می‌کند.
براساس این گزارش محققان با بررسی و انجام آزمایش دروغ سنجی و تعیین میزان صداقت روی ۱۱۰ نمونه از افراد با رده‌های سنی ۱۸ تا ۷۱ سال شامل ۳۴ درصد بزرگسالان و ۶۶ درصد دانش‌آموزان مشاهده کردند که با کاهش تعداد دروغ‌ها در گروه مورد مطالعه، میزان سلامتی آنها افزایش می‌یابد و آنها کمتر از ایجاد بیماری‌های جسمی و روانی در خور مانند گلودرد و سردرد و اضطراب شکایت می‌کنند.
نتایج حاصل از این گزارش با آموزش محققان به گروه مورد مطالعه به طوری که نیمی از جمعیت باید از گفتن هرنوع دروغی به هرکسی خودداری می‌کردند و با آزاد گذاشتن نیمه دیگر جمعیت می‌افزاید هنگامی که شخصی از دروغ گفتن اجتناب می‌کند متعاقباً اضطراب کمتری دارد، در حالی که افراد دروغ گو با گفتن حرف‌های ضد و نقیض و رد گم کردن، میزان استرس و اضطراب را در خود افزایش می‌دهند.
گفتنی است دروغ‌گویی اغلب از دوران کودکی شروع می‌شود و با بزرگ شدن کودک به نوعی مرحله ای از شکل‌گیری شخصیت او می‌شود به طوری که این افراد درسنین بالاتر به سختی می‌توانند از دروغ گفتن پرهیز کنند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.