کمپینگ گردشگری در مشگین‌شهر ایجاد می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به منظور توسعه گردشگری در مناطق استان، احداث کمپینگ گردشگری در شهر قصابه مشگین در دستور کار قرار گرفت. 
بهروز ندایی ظهر سه شنبه در جلسه توسعه گردشگری مشگین شهر با اشاره به گردشگر پذیر بودن این شهرستان گفت: این منطقه دارای طبیعت بکر و گردشگر پسند بوده و به همین جهت میراث فرهنگی با همکاری شهرداری این شهر، کمپینگ توریستی در این شهر احداث خواهد کرد.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۸۰۰ میلیون ریالی از منابع میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر برای احداث این کمپینگ تصریح کرد: این اعتبار به شهر قصابه ابلاغ شده که شهرداری باید در این زمینه برنامه ریزی کند.

ندایی با بیان اینکه از معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور قول مساعدت به کمپینگ قصابه را گرفته ایم، افزود: قول تخصیص یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار ویژه به این کمپینگ داده شده که با مشخص شدن مکان کمپینگ ابلاغ این مبلغ پیگیری خواهد شد.

وی از تقبل هشت درصد سود تسهیلات بانکی توسط این سازمان خبر داد و اضافه کرد: اگر بخش خصوصی برای توسعه گردشگری ایجاد مجتمعهای بین راهی یا دیگر زیرساختهای گردشگری تسهیلات بانکی دریافت کند هشت درصد سود بانکی را میراث فرهنگی پرداخت خواهد کرد.

در این جلسه شهردار قصابه با اشاره به آمادگی این نهاد برای احداث کمپینگ گردشگری ادامه داد: این پارک در ورودی شهر و به صورت پارک جنگلی احداث می شود که نقشه برداری و طراحی آن انجام شده است.

حسین عالی از احداث این کمپینگ در مساحت نزدیک چهار هکتار خبر داد و تصریح کرد: شهرداری با ابلاغ بودجه های تصویب شده عملیات احداث اصولی این کمپینگ را آغاز خواهد کرد.
۳۰۱۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.