“کمک‌های انگلیس به رواندا حمایت از یک دیکتاتور است”

۰۶م آذر ،

دستار ارشد سابق رئیس جمهوری رواندا مدعی شد، کمک‌های انگلیس به رواندا کمک رسانی به یک دیکتاتور است و تنها بر رنج قربانیان می‌افزاید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، طبق گفته “دیوید هیمبارا”، دستار خصوصی سابق “پل کاگامه”،‌ رئیس جمهوری رواندا، کمک مالی ۲۷۰ میلیون پوندی انگلیس برای رواندا در سه سال آینده، سبب بقای یک “حکومت بد” می‌شود.

حکومت کاگامه متهم به کمک رسانی و تجهیز شبه نظامیان در جمهوری دموکراتیک کنگو است که در درگیری‌های خود از سربازان کودک استفاده کرده و به تجاوز و کشتار گسترده متهم می باشند.

حتی به نقل از یکی از مقام‌های نظامی رواندا، این کشور به عملیات‌های نظامی در کنگو نیز کمک می‌کند.

ادعاهای دستیار سابق رئیس جمهوری رواندا، شبهاتی تازه را دربارهٔ معقول بودن تعهد دولت انگلیس به ارائه کمک‌های خارجی پدید آورده است.

بودجه چند میلیارد پوندی انگلیس هر ساله درحال افزایش است اما تعهد دیوید کامرون، اول وزیر انگلیس برای توسعه به عنوان اصول اساسی مد نظر، مورد انتقادات گسترده‌ای قرار گرفته است. انگلیس متعهد شده سالانه بیش از هشتاد هزار پوند تا سه سال دیگر به حکومت کاگامه کمک کند.

این کمک‌ها تابستان قبل به سبب مسائل مربوط به درگیری‌های کنگو، به حالت تعلیق درآمد؛ با این وجود آندرو میچل، دستیار سابق توسعه بین‌الملل که رابطه‌ای نزدیک با رئیس جمهور کاگامه دارد در آخرین روز فعالیتش قبل از کنار گذاشته شدن در ماه سپتامبر، مجوز اعطای بسته ۱۶ میلیون پوندی کمک به دولت رواندا را صادر کرد.

ماه آینده، جاستین گرینینگ، فرد مسئول جایگزین وی دربارهٔ اعطای این کمک در سایه گزارش شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر اینکه جنبش “ام ۲۳” در کنگو از سوی دولت رواندا کمک مالی دریافت می‌کند، تصمیم خواهد گرفت.

دستیار سابق رئیس جمهوری رواندا پس از کناره گیری به آفریقای جنوبی متواری شد و نام او در ردیف اشخاص تحت تعقیب رواندا قرار گرفت.

وی در برنامه خبری شبکه چهار گفت: انگلستان به رواندا کمک نمی‌کند بلکه یک دیکتاتور را مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی افزود:‌ اجازه ندهید مالیات دهندگان انگلیسی احساس کنند که در حال کمک به یک دیکتاتور می باشند. انجام این کارصرفا بر رنج مردم این کشور می‌افزاید.

هیمبارا همچنین افزود: کمک انگلیس به رواندا بی ‌مورد است. این کار اشتباه است و امری قابل قبول نمی‌تواند باشد. چگونه آنان در شرایطی که رسانه‌ای وجود ندارد و یا تجمع مخالفان برگزار نمی‌شود و مجلسی که پاسخگوی حتی یک نفر هم نیست، جوابگوی مردم خواهند بود؟

وی اظهار داشت: کمک‌های انگلیس سبب ایجاد تأثیرات سیاسی در “کیگالی” پایتخت رواندا می‌شود.

کمک‌های انگلیس به رواندا پس از به قدرت رسیدن دولت ائتلافی دیوید کامرون، با هدف بازسازی این کشور پس از نسل کشی سال ۱۹۹۴ که کشته شدن ۸۰۰ هزار نفر را در پی داشت، دو برابر شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.