کمک به سودآوری بیمه گران

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:چشم انداز طولانی مدتی که توسط بیمه گران تعیین می گردد معمولا با فشارها و چالش های گوناگونی مواجه می گردد اما با وجود اشتیاق این شرکت ها برای پیشرفت، این موانع نمی تواند ریسک های بسیاری را به وجود آورد.

به گزارش ممتاز به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، “ژاکلین لوح” معاونت مدیرکل سازمان نظارت مالی سنگاپور در دومین نشست “مدیریت سرمایه گذاری بیمه” که در این کشور برگزار شد، گفت: بیمه گران برای دستیابی به سودهای درازمدت به تعیین چشم اندازهای طولانی مدت و اتخاذ روش های باثبات نیازمند می باشند اما نباید فراموش کنند که مواجه با چالش های سرمایه گذاری در این مسیر بسیار تاثیرگذار است.

او ادامه داد: آنان باید دریابند که با اتخاذ راهکارهای مناسب با توانای هایشان، هم انتظار سیاستگذاران را برآورده کنند و هم سهامداران را. فشارها و بحران های مالی اکنون دیگر مسائل عادی می باشند و باید بپذیریم که بازده پایین، دیگر پدیده های دوره ای نیست.

لوح بر این باور است که سرمایه گذاران حقیقی بازار سرمایه بر اساس ریسک پذیری خود می توانند از معاملات منتفع شوند و بازده ای مناسب نسبت به میزان ریسک خود به دست آورند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه افزود: بیمه گران باید بدانند که در سال های پیش رو به رغم سرمایه گذاری های ثابت ممکن است بازده کمتری داشته باشند.

شرکت های بیمه چه به لحاظ منابع و ذخایر فنی و چه به لحاظ سرمایه های خود از جمله شرکت های ثروتمند می باشند که چنانچه هر یک از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی به مالکیت سهام این شرکت ها دست یابند، می توانند به منابع مالی نیز دسترسی پیدا کنند.

معاونت مدیرکل سازمان نظارت مالی سنگاپور همچنین گفت: بیمه گران به ویژه فعالان این صنعت در آسیا باید قوانین تازهی را اتخاذ و اجرا کنند چراکه این صنعت در جهان روز به روز در حال تغییر است و نمی توان با این تغییرات منطبق نشد.

او ادامه داد: نباید از عدم بازگشت سرمایه ها در کوتاه مدت ترسید چراکه در درازمدت می توان به سودهای فراوانی دست یافت، اما در این مسیر ایجاد توازن مالی، آمادگی برای رویاروی با ریسک ها و تعیین چشم اندازهای مالی طولانی مدت بسیار بااهمیت است.

این کارشناس بیمه افزود: دولت ها در آسیا نیز باید همراه با شرکت های بیمه خود را برای اعمال قوانین تازه آماده کنند. اگر نگاه دقیقی به هند و چین بیاندازیم متوجه می شویم تغییر قوانین دولتی در رشد بازار بیمه این دو کشور به شدت تاثیرگذار بوده است و این مسئله می تواند الگوی دیگر کشورها باشد.

دومین نشست “مدیریت سرمایه گذاری بیمه” در سنگاپور برگزار شد. در این نشست دو روزه با حضور یکصد تن از مدیران اجرایی، فعالان صنعت بیمه و سرمایه گذاران، چگونگی جذب سرمایه های خارجی بررسی شد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.