کمیته حامی فلسطین در سازمان ملل: محاصره غزه را فورا لغو کنید

یک کمیته بین‌المللی لغو فوری محاصره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را که وارد پانزدهمین سال خود شده و توقف تمامی مجازات‌های جمعی علیه فلسطینی‌ها را خواستار شد.

کمیته حامی فلسطین در سازمان ملل: محاصره غزه را فورا لغو کنید

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از خبرگزای آناتولی ترکیه، کمیته “حقوق مسلم مردم فلسطین” در سازمان ملل طی بیانیه‌ای اجرای فوری راه‌حل دو کشوری و تضمین محاکمه و حسابرسی در خصوص نقض‌های قوانین بین‌المللی حقوق بشر در فلسطین اشغالی توسط اسرائیل از جمله عملیات نظامی اخیر در نوار غزه را خواستار شد.

همچنین در این بیانیه افزایش شدید خشونت میان اسرائیل و نیروهای جنبش جهاد اسلامی فلسطین که پنجم اوت به دنبال حملات هوایی اسرائیل و حملات توپخانه‌ای به مناطق پرجمعیت آغاز شده و در اثر آن ۴۵ فلسطینی از جمله چهار زن و ۱۵ کودک به شهادت رسیدند، محکوم شد.

در بیانیه این کمیته بین‌المللی، از توافق آتش‌بسی که عصر یکشنبه اعلام شد، استقبال شده و نقش مصر در میانجیگری میان دو طرف و آرام کردن شرایط ستوده شد و کمیته یاد شده از همه طرف‌ها خواست برای حفاظت از غیرنظامیان و جلوگیری از تلفات بیشتر حداکثر خویشتن‌داری را در پیش بگیرند.

همچنین کمیته یاد شده در ادامه بیانیه خود لغو فوری محاصره غزه را که وارد پانزدهمین سال خود شده و نیز آغاز مذاکراتی که به پایان اشغالگری اسرائیل در سرزمین فلسطین و اجرای راه‌حل دوکشوری بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین‌المللی منجر شود، خواستار شد.

مذاکرات صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی از آوریل ۲۰۲۲ به دلایل مختلفی از جمله مخالفت اسرائیل با آزاد کردن اسرای قدیمی و توقف شهرک‌سازی‌ها متوقف شده است.

کمیته حقوق مسلم ملت فلسطین در سال ۱۹۷۵ با قطعنامه شماره ۳۳۷۶ مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل شد.

این کمیته بر برنامه‌هایی که به مردم فلسطینی در دستیابی به حق مسلم خود برای تعیین سرنوشت بدون مداخله خارجی، استقلال ملی، بازگشت به سرزمین خود و بازپس‌گیری املاکشان کمک می‌کنند، نظارت داشته و هر ساله به مجمع عمومی گزارش می‌دهد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.