کمیسیون کشاورزی سه‌شنبه میزبان “محمود حجتی” است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: از مواردی که امروز در جلسه کمیسیون مطرح شد مربوط به بحث اعتبارات صندوق بیمه محصولات کشاورزی بود و مقرر شد سه‌شنبه کمیسیون کشاورزی میزبان آقای حجتی وزیر جهاد و کشاورزی باشد.

بهرام بیرانوند عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دستور کار جلسه امروز کمیسیون متبوعش گفت: یکی از مواردی که امروز در جلسه کمیسیون مطرح شد مربوط به بحث اعتبارات صندوق بیمه محصولات کشاورزی بود، در قانون بودجه امسال، تنها ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق بیمه محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده، در صورتی که برآورد خسارت وارد شده به کشاورزان بر اثر سرمازدگی بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که پیشنهاد شد این موضوع حتما پیگیری شود.
 
وی ادامه داد: مورد دیگر بحث واردات محصولات کشاورزی بود، به نحوی که اکنون سیب زمینی در کشور مازاد تولید دارد، اما دولت اقدام به واردات بیش از ۱۰۰ هزار تن از این محصول کرده و این موضوع به یکی از بحث‌های بحرانی در صنعت کشاورزی تبدیل شده است.
 
بیرانوند تصریح کرد: البته این موضوع برای برخی دیگر از محصولات کشاورزی هم وجود دارد و کشاورزان نتوانستند سرمایه اولیه را هم از فروش محصولات در سال جاری کسب کنند، از این رو مقرر شد حل مشکلات بخش کشاورزی که گریبان کشاورزان را گرفته در اولویت قرار گیرد.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار داشت: همچنین مقرر شد سه شنبه، کمیسیون کشاورزی میزبان آقای حجتی وزیر جهاد و کشاورزی باشد تا با همکاری هم راه حل‌هایی برای رفع مشکلات کشاورزان از قبیل تاثیر اجرای فاز دوم هدفمندی بر افزایش هزینه‌ها، واردات بی رویه محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی و سایر بحران‌هایی که گریبان این بخش را گرفته ارایه شود.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: مورد دیگر ادامه بررسی طرح تشکیل صندوق حمایت از توسعه و کشت دانه‌های روغنی بود که با رای گیری صورت گرفته مقرر شد کارگروه تخصصی بررسی مجددی بر روی آن انجام دهد.
 
نماینده بروجرد بیان کرد: بررسی طرح نجات و احیاء دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور نیز مورد دیگری بود که در کمیسیون مطرح و مفاد ۵ ،۶ و ۷ آن که مربوط به ممنوعیت انجام هرگونه فعالیت اقتصادی، سرمایه گذاری و تخریبی برای افزایش شکار ماهی و انواع آبزیان بود به کارگروه مربوطه ارجاع داده شد، چون این قضیه نیازمند بررسی‌های کارشناسانه است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: رأی‌گیری نهایی لایحه تصویب پروتکل حفاظت از دریای خزر در برابر آلودگی ناشی از منابع و فعالیت‌های مستقر در خشکی و انتخاب ۱۲ نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح ادغام سازمان حفاظت محیط ‌زیست با سازمان جنگلها و منابع طبیعی نیز به جلسات آینده موکول شد.
 
پایان پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.