کنترل بیشتر مواد غذایی عرضه شده در بوفه های مدارس ضروری است

فروردین ۱۴۰۳

با توجه به اینکه تغذیه کودکان و نوجوانان در سنین رشد اهمیت بالائی دارد، لذا کنترل بیشتر مواد غذایی عرضه شده در بوفه های مدارس که در مواردی مورد کم توجهی قرار می گیرد، بسیار ضروری است.

محمدکاظم شفیعی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با آغاز فصل پائیز و بازشدن مدارس، برخی از موضوعات بهداشتی به ویژه از نظر تغذیه ای مطرح می شود که این موضوعات در مدارس باید بیشتر مورد توجه والدین، دانش آموزان و مسئولان مدرسه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر کنترل مواد غذایی عرضه شده در مدارس بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: البته در مواردی ملاحظه می شود که مواد غذایی که ارزش غذایی خاصی ندارند در مدارس عرضه و فروخته می شود که این گونه موارد باید مورد توجه قرار گیرند.

شفیعی تأکید کرد: با توجه به اینکه تغذیه کودکان و نوجوانان در سنین رشد اهمیت بالائی دارد، لذا کنترل بیشتر مواد غذایی عرضه شده در بوفه های مدارس که در مواردی مورد کم توجهی قرار می گیرند، بسیار ضروری است.

وی یادآور شد: چیبس، پفک و نوشابه از جمله مواد غذایی کم ارزشی می باشند که هنوز هم در برخی از مدارس عرضه می شوند و متأسفانه به دلیل جذاب بودن، به میزان قابل ملاحظه ای مورد استفاده قرار می گیرند.

شفیعی گفت: البته لازم است اغذیه فروشی های نزدیک مدارس نیز بیشتر کنترل شوند و به ویژه از نظر مسائل بهداشتی در فواصل زمانی کوتاه و منظم مورد بررسی وبازرسی قرار گیرند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.