کنترل تجهیزات رادیویی حین ورود به کشور/ رفع تداخلات فرکانسی

کنترل تجهیزات رادیویی حین ورود به کشور/ رفع تداخلات فرکانسی

مدیرکل نظارت بر سرویسهای رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کنترل تمامی تجهیزات ارتباطی و رادیویی در هنگام ورود به کشور خبرداد و گفت: تمامی بخشها برای راه اندازی باندهای “جی اس ام” باید از رگولاتوری مجوز بگیرند.

گرشاسب جمشیدنژاد در گفتگو با  مهر، با اشاره به وجود قانون برای بی سیم های اختصاصی که حدود ۳۰ سال است به تصویب رسیده است، تاکید کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر تمامی تجهیزات فرستنده و گیرنده که وارد کشور می شوند نظارت دارد و مشکل شبکه های فرستنده و گیرنده که از گذشته باعث تداخل در فضای فرکانسی کشور شده اند را نیز به مرور رفع می کند.

وی افزود: برطرف کردن اینگونه تداخلات در شبکه های رادیویی نیازمند زمان است و چند سالی است که حتی بخش های نظامی و انتظامی نیز قبل از فعالیت در باندهای فرکانسی موضوع را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اطلاع می دهند.

جمشیدنژاد با تاکید براینکه رگولاتوری به طور جدی از سال ۸۰ کنترل فضای فرکانسی و ورود تجهیزات رادیویی به کشور را مدنظر قرار داده و آن را جدی گرفته است، گفت: هم اکنون تمامی بخش ها و سازمانها درگیر این موضوع هستند و برای مثال اگر نیروی انتظامی بخواهد باند “جی اس ام” راه اندازی کند به طور حتم از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوز فعالیت دریافت می کنند.

مدیرکل نظارت بر سرویس های رادیویی رگولاتوری با بیان اینکه بخش های نظامی و انتظامی در تکه باندهای اختصاصی خود به نحوی فعالیت می کنند که برای شبکه های تلفن همراه تداخل ایجاد نکنند، اضافه کرد: در صورتی که در برخی مواقع این تکه باندها روی کیفیت شبکه های موبایل تاثیر بگذارد و تداخل ایجاد کند این مشکل به حساب اپراتورها گذاشته نمی شود و جریمه ای برای نبود کیفیت آنها در این موضوع خاص در نظر نمی گیریم.

وی با بیان اینکه ایجاد تداخل را برای سایر بخش ها نیز بررسی می کنیم، ادامه داد: برای مثال نقاطی بوده که برای “جی اس ام” ایجاد تداخل می کرده و این موضوع باعث شد تا اپراتورها با همکاری سازمان، فرکانس خود را تغییر داده و یا کانالهای خود را جابجا کنند.

جمشیدنژاد با اشاره به کنترل کیفیت سرویس از سوی اپراتورها تصریح کرد: در این شرایط اگر تداخل فرکانسی مشاهده شود به دلیل زمان بر بودن رفع تداخلات، سازمان تنظیم مقررات براساس برنامه درنظر گرفته ایجاد تداخل را مطالعه و مقایسه کرده و آنجاهایی که خارج از اراده سازمان و اپراتورها است هیچ جریمه ای در نظر نمی گیرد تا مشکل رفع شده و کیفیت افزایش یابد.

وی از مشترکان تلفن همراه خواست در صورت مشاهده هرگونه افت کیفیت که مربوط به تداخل فرکانسی و استفاده از مسدودکننده و دیگر تجهیزات ارتباطی و رادیویی است موضوع را به اپراتورها و یا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کنند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط || نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی ||

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.