کنترل منظم پیس میکرها ضروری است

بیماران قلبی که از پیس میکرها استفاده می کنند کنترل منظم ضربان ساز مصنوعی توسط پزشک ضروری است.

دکتر داود کاظمی صالح، دارای رتبه ممتاز بورد تخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به بیماران قلبی که پیس میکرو یا ضربان ساز مصنوعی استفاده می کنند اظهار کرد: به طور حتم سعی کنید به طور منظم و طبق برنامه زمانی داده شده توسط پزشک برای کنترل و تنظیم پیس میکر خود مراجعه کنید.

وی گفت: اگر تغییری در وضعیت قلبی بیمارانی که از ضربان ساز مصنوعی استفاده می کنند رخ داده است برنامه پیس میکر بر حسب آن تغییر داده می شود و هنگام کنترل، پزشک می تواند بفهمد که پیس میکر فرد چه مدت دیگری می تواند کار کند و چه وقت باید تعویض شود.

این متخصص تصریح کرد: البته در این مورد جای نگرانی وجود ندارد زیرا باطری های به کار رفته شده در پیس میکرهای مدرن بسیار آهسته مصرف می شوند ولی باید باز هم به کنترل و تنظیم آن توسط متخصص توجه شود.

کاظمی صالح خاطر نشان کرد: اکثر درمان های پزشکی هیچ گونه تاثیری روی پیس میکرها ندارند، اما با این حال بعضی از آنها می توانند کارایی پیس میکر را تحت تاثیر قرار دهند.

وی متذکر شد:در صورتی که این بیماران به نزد پزشک، دندان پزشک ، فیزیوتراپیست یا هر کارشناس بهداشتی مراجعه می کنند همیشه به‌ آنها بگویند و یادآور شوند که پیس میکر دارند .

این متخصص افزود: این بیماران که از پیس میکر استفاده می کنند به توصیه ها و راهنمایی های لازم در این مورد که متخصص مربوطه به آنها می دهند حتماً توجه کرده و عمل کنند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.