کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی فرصتی برای دست یابی به خودباوری بیشتر

 
خبرگزاری آریا-دکتر هوشنگ عباس زاده گفت: یه طور کلی کنگره های بین المللی روابط عمومی که در ایران برگزار می شود را باید به فال نیک گرفت زیرا اهمیت و رسالت روابط عمومی را نشان می دهند.
به گزارش آریا،عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با شارا، افزود: روابط عمومی ها در این کنگره ها از طریق ارایه مقالات علمی و کارشناسی، تبادل دیدگاه ها و نظرات کارشناسان داخلی و خارجی بیشتر در سطح جامعه شناسانده می شوند و این دستاورد بسیار مهمی است. بنابراین برگزاری این کنگره ها برای روابط عمومی ها به خصوص کشورهای مسلمان که در شرایط بیداری اسلامی هستند فرصتی است که به خودباوری دست یابند و کارشان را جدی بگیرند.
    وی ضمن اشاره به بیداری اسلامی و نقش روابط عمومی ها در شناساندن اسلام، گفت: این کنگره فرصت خوبی برای روابط عمومی ها می باشد که از این طریق در راستای شناساندن چهره واقعی اسلام، احکام، عدالت، حقوق، مدیریت و حکومت اسلامی قدم مثبتی بردارند و جهان اسلام را در این دهکده جهانی بیشتر بشناسانند و در این راه از روش های ارتباطی سنتی و نوین بهره ببرند و روابط عمومی ها در این کشورهای اسلامی باید از حقوق مردم اطلاع یافته و به مردم آگاهی دهند.   
   وی بیان داشت: در این کنگره از طریق اطلاع رسانی مفید و استفاده از تجربیات دیگر کشورها که در حوزه روابط عمومی چه کار کرده اند و چه خواهند کرد و این تبادل اطلاعات مسئله بسیار حائز اهمیتی می باشد.      
وی در ادامه درباره جایگاه روابط عمومی در ایران گفت: متاسفانه با وجود این که ۶۰ سال از عمر روابط عمومی در ایران می گذرد  ولی روابط عمومی در شرایط نوباوگی به سر می برد و مدیران ارشد ما به روابط عمومی اهمیت نمی دهند و به آن با دید تشریفاتی و خدماتی می نگرند در صورتی که روابط عمومی یک شغل استراتژیک و راهبردی است.
   وی در ادامه افزود: هر چقدر روابط عمومی ها بتوانند در محیط کارشان به خودباوری بیشتر دست یابند و با خلاقیت و نوآوری و روزآمد بودن را به منصه ظهور برسانند و پل ارتباطی درون سازمانی و برون سازمانی خوبی باشند، موفق تر می شوند.
   هوشنگ زاده در پایان اظهار داشت: روابط عمومی ها در ایران باید تکان بخورند و از لحاظ علمی، تخصصی، تجربی و آکادمیک بهره بیشتری ببرند و باید جهان بینی و افق فکری مردم را با توجه به تخصصی تر شدن جوامع تغییر دهند و این وظیفه خطیر جز با شرکت و بهره گیری از نتایج و دستاوردهای چنین کنگره های بین المللی امکان پذیر نیست.
   شایان ذکر است دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی با محوریت روابط‌ عمومی اسلامی، در تاریخ ۱۸ آذرماه سال جاری به مدت دو روز در تهران برگزار خواهد شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.