کواتروپورت با مد تازه ایتالیایی

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

فرانکفورت ۲۰۲۴: مازراتی با همکاری استودیوی طراحی Ermenegildo Zegna که هم اکنون در میلان ایتالیا مشغول فعالیت است با یک مدل مفهومی از کواتروپورت تازه به نمایشگاه آمد؛ آنها این سدان لوکس را لوکس تر کرده اند . . . !

2013 Maserati Quattroporte Ermenegildo Zegna concept

۲۰۲۴ Maserati Quattroporte Ermenegildo Zegna concept

این برای اولین بار نیست که طراحان معروف مد با خودروسازها همکاری می کنند؛ پروژه هایی مانند فیات ۵۰۰ گوچی یا کرایسلر ۳۰۰C جان وارویتوس (John Varvatos) یکی از معروف ترین مثال ها در این زمینه می باشند. حتی خود مازراتی هم سابقه همکاری با طراحان مد را داشته که آخرین آن هم به سال ۲۰۱۱ میلادی بازمی گردد که گرن کابریو فندی را معرفی کرد.

هدف مازراتی از این کار افزودن طیف وسیعی از رنگبندی ها و تریم داخلی با مواد تازه به لیست سفارشی کواتروپورت است ولی از آنجا که از سال ۲۰۲۴ میلادی به احتمال فراوان این پروژه استارت می خورد پس فعلا آن را یک طرح مفهومی به حساب آورده. در نمای ظاهری خودرو از ترکیب رنگ مشکی براق و رنگدانه های آلومینیومی (که بسیار مشابه رنگ های متالیک می باشند) استفاده شده؛ رینگ های پولیش شده آن هم ۲۰ اینچی Mercurio است.

تریم داخلی خودرو مطابق آخرین مدهای Zegna طراحی شده طوری که ترکیب چرم های طبیعی و روکش مخملی که برای سقف، تریم درب ها و صندلی ها استفاده شده، تمام کابین را احاطه کرده اند.

در قسمت فنی پیش بینی می گردد کواتروپورت با همان پیشرانه V8 استانداردش بدست مشتریان برسد یعنی یک موتور ۳٫۸ لیتری V8 که با توربوهای دوقلو و با ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۰ نیوتن متر گشتاور می تواند صفرتاصد را در ۴٫۷ ثانیه طی کرده و در نهایت نیز به حداکثر سرعت ۳۰۷ کیلومتر برساعت برسد.

مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.