کودکان به طور طبیعی تا یکسالگی پا پرانتزی و تا ۱۰ سالگی پا ضربدری هستند

نوشته شده در تاریخ ۱۹/آبان/ – ۱۴:۱۶ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

یک ارتوپد:

خبرگزاری : یک ارتوپد عنوان کرد: کودکان به طور طبیعی تا یکسالگی پا پرانتزی و تا ۱۰ سالگی پا ضربدری هستند که این مسایل با افزایش سن بهبود می‌یابد.

دکتر سیروس ملک‌پور با بیان اینکه زانو درد عمدتا به دلیل کهولت سن ایجاد می‌شود گفت: افزایش سن سبب ساییده شدن مفصل زانو می‌شود و در نهایت ایجاد درد می‌کند. ضربه، چاقی، سبک زندگی، نشستن‌های چهار زانو و دو زانو و… از دیگر عوامل ایجاد کننده زانو درد هستند.

وی افزود: خم کردن زانو‌ها بیش از ۹۰ درجه، ۷ برابر وزن بدن به زانو‌ها فشار وارد می‌سازد بنابراین به افراد توصیه می‌شود از بروز زانو درد پیشگیری کنند.

این متخصص ارتوپدی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: زمانی که نوزادان متولد می‌شوند تا مدتی زاویه‌های اندام‌های مختلف بدن آنها به صورت مرتب تغییر می‌کند تا به حد طبیعی برسد به گونه‌ای که باید گفت تا ۱۲ ماهگی کودکان به طور طبیعی دارای پای پرانتزی هستند و این یک امر طبیعی است و بیماری محسوب نمی‌شود.

وی  افزود: از سن ۳ الی ۸ سالگی پاهای کودکان از خط وسط کمی‌دورتر شده و به صورت پاضربدری دیده می‌شوند که این مساله نیز تا ۱۰ سالگی یک امر طبیعی است و باید بعد از این سن برطرف شود.

این جراح ستون فقرات درباره گودی کمر یکی از علت‌های شایع مراجعه کودکان به پزشکان ارتوپدی گفت: کودکان تا سن ۱۰ سالگی دچار برآمدگی شکم و عقب بودن کمر هستند که والدین دچار نگرانی می‌شوند که کودکشان دچار گودی کمر شده است اما باید به این افراد گفت این نیز یک امر طبیعی است که با گذشت زمان و افزایش سن بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/
 

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.