کوله پشتی را بیش از ۳۰ دقیقه حمل نکنید

۰۱م آذر ،

حداکثر زمان برای حمل کوله پشتی، ۳۰ دقیقه است و در صورت حمل کوله پشتی بیش از این مدت، وزن کوله پشتی را سبک کنید.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، کارشناس مسئول سلامت کودکان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب افزود: جنس کوله پشتی بهتر است از نوع چرمی یا برزنتی انتخاب شود تا به راحتی تغییر شکل نداده و شکل آن با محتوایش هماهنگ باشد.

فاطمه صادقی با تاکید بر انتخاب کوله پشتی های دارای بند پهن برای تحمل وزن کیف توسط شانه ها و مفصل ران، اظهار کرد: یک کوله پشتی مناسب به آسانی روی پشت قرار گرفته و جدا می گردد، بست ها و قلاب های آن به بدن کودک نمی چسبد و داشتن یک لایه اسفنجی در پشت کیف، میزان فشار بر روی ستون مهره ها را کاهش می دهد.

وزن کوله پشتی ۱۰ تا ۱۵ درصد وزن کودک باشد

وی ادامه داد: کیف یا کوله پشتی، باید ۱۵-۱۰ درصد وزن فرد باشد و دانش آموزی با وزن تقریبی ۲۰ کیلوگرم، نباید کیفی بیش از دو تا سه کیلوگرم حمل کند.

این کارشناس مسئول سلامت کودکان با اشاره به عوارضی چون کمر درد های مزمن، گودی کمر،شانه های نامتقارن، تمایل شانه ها به طرف جلو و انحنای ستون مهره ها در اثر استفاده از کوله پشتی های نامناسب، تصریح کرد: ناهنجاری های قامتی با تغذیه مناسب، ورزش، یادگیری اصول صحیح نشستن و راه رفتن، در مراحل اولیه قابل درمان است.

کمر درد در کمین دختران است

وی عنوان کرد: با توجه به عدم رعایت اصول صحیح سلامتی، شیوع کمردرد، انحنای ستون مهره ها و خم شدن شانه ها به طرف جلو، در میان دانش آموزان دختر بیش از پسران گزارش شده است.

صادقی، روش صیحی قرار گرفتن کوله پشتی را سه سانتیمتر بالاتر از خط گودی کمر برشمرد و خاطرنشان کرد: استفاده نادرست از کوله پشتی، منجر به تغییر شکل اندام، افزایش احتمال ابتلا به ضایعات ستون فقرات، درد در ناحیه کمر و ناهنجاری های قامتی می گردد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.