کیفیت آموزشی دوره ابتدایی ارتقاء می یابد

جام جم آنلاین: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در دوره ابتدایی هیچ کمبودی به لحاظ نیروی انسانی و فضای آموزشی وجود ندارد، گفت: هم اکنون به دنبال ارتقای کیفیت محتوای آموزشی هستیم.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، فاطمه قربان با بیان اینکه خانواده ها هیچ نگرانی برای آغاز سال تحصیلی جدید نداشته باشند، افزود: امسال با توجه به اجرای نظام جدید آموزشی – ۶٫۳٫۳ – ساماندهی نیروی انسانی و فضای آموزشی در استان ها در حال شکل گیری است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: امسال برای اولین بار ساماندهی نیروی انسانی و فضای آموزشی به گونه ای انجام می شود که تراکم و یا مازاد نیرو در هیچ یک از مناطق آموزش و پرورش وجود نداشته باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اضافه شدن یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر دانش آموز به آمار دانش آموزان دوره ابتدایی مشکلی را از نظر فضای آموزشی ایجاد نمی کند، یادآور شد: همه ساله حدود ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانش آموز در سیستم آموزشی به تحصیل می پردازند که تاکنون پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از آنان در دوره ابتدایی و مابقی در دوره متوسطه حضور داشتند.

قربان با تاکید براینکه با توانمندی ها و پتانسیل هایی که در استان ها وجود دارد، کلاس های مورد نیاز برای استقرار نظام جدید آموزشی فراهم خواهد شد، خاطر نشان کرد: با بهره برداری از فضاهایی که بلااستفاده است می توان کمبود فضاهای آموزشی را مرتفع کرد.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون آمار مدارس و دانش آموزان دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در استان ها مشخص شده است، گفت: حتی ابلاغ انشایی معلمان ابتدایی هم صادر شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.