کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد واقعیت ندارد

اداره‌کل موزه‌های معاونت میراث‌ فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری بخش مستندنگاری موزه سعدآباد را تکذیب کرد.

کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد واقعیت ندارد

به گزارش ممتاز نیوز و به نقل از اداره کل موزه‌های معاونت میراث فرهنگی، پس از انتشار اخباری در چند رسانه مبنی بر شکستن پلمب بخش مستندنگاری موزه سعدآباد و کپی غیرقانونی اسناد تصویری موجود در سه هارد این بخش، اداره‌کل موزه‌های معاونت میراث‌فرهنگی، در اطلاعیه‌ای بر سراسر کذب بودن این خبر تأکید کرد.

در این اطلاعیه آمده است: موضوع مطرح شده در معدودی از رسانه‌ها به هیچ عنوان مرتبط با مرکز اسناد کاخ سعدآباد نبوده و اسناد موجود در این بخش طبق روال گذشته در مخزن نگهداری و توسط امین اموال مجموعه اسناد نگهداری و در ورود و خروج مخزن توسط او و یگان حفاظت مجموعه پلمب و فک پلمب می‌شود.

علاوه بر این از سال‌های گذشته واحد مستندنگاری کاخ که در واقع وظیفه مستندنگاری اموال، فضاهای معماری و رویدادهای فرهنگی و نمایشگاهی را بر عهده داشته، این اسناد تصویری را در هارد جانبی بارگذاری کرده و از آن کپی‌های دیگری تهیه کرده است.

این مجموعه به همراه نگاتیوها و آلبوم‌های تصویری از این اطلاعات در اختیار مسئول اداره اموال مجموعه سعدآباد قرار داشته و هیچ‌گونه آسیب و خدشه‌ای در آن‌ها به وجود نیامده و در صورت بروز آسیب احتمالی نسخه‌های پشتیبان از این فایل‌ها وجود دارد.

اداره‌کل موزه‌های معاونت میراث‌فرهنگی ضمن حفظ حق قانونی خود برای مقابله با اخبار جعلی، بنای خود را تعامل با رسانه‌ها می‌داند و از معدود رسانه‌های منتشر کننده این دست اخبار می‌خواهد تا با رعایت انصاف، صرفاً نسبت به انتشار اخبار صحیح اقدام کنند.

انتهای پیام/


فرهنگ و هنر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.