گارتنر: بازار نرم‌‏افزارهای همراه امسال به ۲۶ میلیارد دلار می‌‏رسد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت گارتنر پیش‌‏بینی کرده است درآمد حاصل از دانلود نرم‌‏افزارهای همراه از اپ‏‌استور‌ها امسال به ۲۶ میلیارد دلار خواهد رسید. 
 
شرکت پژوهشی گارتنر پیش‌‏بینی کرده است امسال ۱۰۲ میلیارد نرم‌‏افزار همراه از اپ‌‏استور‌ها دانلود خواهد شد. این رقم ۶۴ میلیارد مورد بیشتر از نرم‌‏افزارهایی است که در سال ۲۰۱۲ دانلود شده است. پژوهشگران این شرکت برآورد کرده‏‌اند درآمد حاصل از فروش و دانلود نرم‏‌افزارهای همراه امسال به ۲۶ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم ۱۸ میلیارد دلار بیشتر از سال ۲۰۱۲ خواهد بود. 
سندی شِن، یکی از مدیران پژوهشی در گارتنر در این باره گفته است: انتظار ما این است که دانلود نرم‏‌افزارهای همراه از اپ‌‏استور‌ها تا سال ۲۰۲۴ رشد بالایی داشته باشد، اما این رشد در سال‌‏های بعد شتاب کندتری به خود خواهد گرفت. گارتنر پیش‌‏بینی کرده است تعداد نرم‏‌افزارهای دانلود شده از اپ‏‌استور‌ها از ۶۳ میلیارد نرم‌‏افزار در سال ۲۰۱۲ به بیش از ۲۶۸ میلیارد نرم‏‌افزار در سال ۲۰۱۷ خواهد رسید. 
بر اساس این گزارش، نرم‌‏افزارهای رایگان ۹۲ درصد از کل نرم‏‌افزارهای دانلودشده در سال ۲۰۲۴ را به خود اختصاص خواهند داد. برآورد‌ها نشان می‌‏دهد هم‌‏اکنون ۶۰ درصد از نرم‌‏افزارهای همراهی که از اپ‌‏استور شرکت اپل دانلود می‌‏شود، رایگان است. این رقم در مورد اپ‌‏استور شرکت گوگل ۸۰ درصد برآورد شده است. اگر پیش‌‏بینی‏‌های گارتنر در مورد بازار این نرم‏‌افزار‌ها محقق شود، دو سیستم عامل اندروید و آی او اس تا سال ۲۰۱۷ خواهند توانست حدود ۹۰ درصد از کل نرم‌‏افزارهای همراه دانلودشده را به خود اختصاص داده‌‏اند. البته در این گزارش تصریح شده است، دانلود نرم‏‌افزارهای تحت این دو سیستم عامل تا سال ۲۰۱۸ کاهش خواهد یافت.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.