بازار نرم افزارهای مدیریت عملیات آی تی به مرز ۱۸ میلیارد دلار رسید

۰۲خردادماه،

 

شرکت پژوهشی گارتنر اعلام کرده است بازار نرم افزارهای مدیریت عملیات آی تی در سال ۲۰۱۲ حدود ۴٫۸ درصد رشد داشته است.
 
به گزارش وب پایگاه اینترنتی گارتنر، بازار جهانی نرم افزارهای مدیریت عملیات آی تی (ITOM) در سال قبل درآمدی ۱۸ میلیارد دلاری را نصیب عرضه کنندگان این راهکارها کرده است. حجم بازار این نرم افزارها در سال قبل از آن حدود ۱۷ میلیارد دلار بوده است که در سال ۲۰۱۲ حدود ۴٫۸ درصد رشد داشته است.
 
گارتنر در این گزارش شرکت‌های آی بی ام، سی اِی تکنولوژی (CA Technologies)، بی ام سی سافت‌ویر (BMC Software)، مایکروسافت و اچ پی را برترین عرضه کنندگان راهکارهای مدیریت عملیات آی تی در سال ۲۰۱۲ معرفی کرده است. شرکت آی بی ام توانسته ۱۸٫۲ درصد از این بازار را از آن خود کند. شرکت سی اِی سافت‌ویر نیز سهمی ۱۱٫۷ درصدی را از آن خود کرده است و سهم شرکت‌های بی ام سی سافت‌ویر و مایکروسافت نیز به ترتیب ۱۰٫۶ و ۸٫۲ درصد بوده است. گارتنر سهم شرکت اچ پی از بازار این نرم افزارها را ۶٫۳ درصد اعلام کرده است. درآمد شرکت مایکروسافت از این بازار در مقایسه با سال ۲۰۱۱ بیش از ۱۶ درصد رشد داشته است و بدین ترتیب مایکروسافت پررشدترین عرضه کننده راهکارهای مدیریت عملیات آی تی محسوب می‌شود.
 
گزارش گارتنر حاکی از این است که بیش از ۹۰ درصد از بازار نرم افزارهای مدیریت عملیات آی تی در کشورهای آمریکا، اروپای غربی و کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام قرار دارد.
 
بازار نرم افزارهای مدیریت عملیات آی تی طی دو سال قبل از ۲۰۱۲ یک نرخ رشد دو رقمی را تجربه کرده بود اما در سال قبل از نرخ ۴٫۸ درصد فراتر نرفت. تحلیلگران گارتنر سبب کاهش نرخ رشد این بازار را وضعیت نامساعد اقتصادی و کمبود بودجه‌های آی تی اعلام کرده‌اند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.