پیشبینی رشد ۷درصدی بازار نرم افزارهای مدیریت چرخه تامین و ۱۲٫۵ درصدی درآمد بازار جهانی نرم‌افزارهای CRM در سال ۲۰۱۲

۰۲خردادماه،

 

شرکت پژوهشی معتبر گارتنر در گزارشی اعلام کرده است بازار نرم افزارهای مدیریت چرخه تامین (SCM) در سال ۲۰۱۲ به ۸٫۳ میلیارد دلار رسیده است.
 
به گزارش گارتنر، درآمد عرضه کنندگان نرم افزارهای مدیریت چرخه تامین در سال قبل میلادی در مجموع ۷٫۱ درصد رشد داشته و به ۸٫۳ میلیارد دلار رسیده است. بازار این نرم افزارها در حالی چنین رشدی را تجربه کرده است که مدیران آی تی سازمان‌ها و شرکت‌ها در سال قبل با مشکلات مالی بسیاری مواجه بوده‌اند و بودجه‌های آی تی خود را با احتیاط مصرف می‌کردند.
 
این گزارش نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۲ کسب و کارهای آمریکای شمالی و اروپای غربی جزء عمده‌ترین مصرف کنندگان نرم افزارهای مدیریت چرخه تامین بوده‌اند. شرکت‌های عرضه کننده این نرم افزارها حدود ۷۷ درصد از درآمد خود را بازار این کشورها به دست آورده‌اند. با این همه بازار این نرم افزارها در اروپای غربی از رشد کندتری برخوردار بوده است و سبب آن رشد شتابنده این نرم افزارها در کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام دانسته شده است.
 
یافته‌های گارتنر نشان می‌دهد بازار آن دسته از نرم افزارهای مدیریت چرخه تامین که در قالب خدمات پردازش ابری عرضه شده است، رشد به مراتب بیشتری داشته است. رشد بازار این نرم افزارها ۱۳ درصد برآورد شده است.
 
نرم افزارهای مدیریت چرخه تامین به نرم افزارهایی گفته می‌شود که کسب و کارها و شرکت‌های تجاری به کمک آنها می‌توانند فرایندی را که از تامین مواد و منابع خام آغاز و به تحویل محصول نهایی به مشتریان ختم می‌شود، مدیریت کنند.
 
رشد ۱۲٫۵ درصدی درآمد بازار جهانی نرم‌افزارهای CRM در سال ۲۰۱۲
به گفته مرکز تحقیقاتی گارتنر، ارزش بازار جهانی نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در سال ۲۰۱۲ میلادی به ۱۸ میلیارد دلار رسید که این رقم نسبت به درآمد ۱۶ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۱ رشد ۱۲٫۵ درصدی را نشان می‌دهد.
 
به گزارش وب سایت ababj، "جوان کوریا"(Joanne Correia) مدیر مرکز تحقیقاتی گارتنر در این خصوص گفت: «در سال ۲۰۱۲ رقابت میان شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزارهای CRM بسیار افزایش یافت و بازیگران برتر این عرصه سعی کردند ضریب نفوذ خود در گستره جهانی را افزایش دهند و سازگاری بیشتری با شرکت‌های متوسط و بزرگ برقرار کنند».
 
او توضیح داد: «میزان رشد بازار جهانی ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری طی سال ۲۰۱۲ میلادی نسبت به تمامی نرم‌افزارهای سازمانی ۳ برابر بیشتر بود و این امر نشان داد که چگونه ابزارهای CRM خود را با این روند تطبیق داد‌ه‌اند».
 
در این سال شرکت‌ها از تولید نرم‌افزارهای – به‌عنوان – خدمات(SaaS) بسیار بهره بردند که به نقل از مرکز تحقیقاتی گارتنر، ۴۰ درصد درآمد جهانی نرم‌افزارهای CRM در سال ۲۰۱۲ به این قبیل ابزارها اختصاص یافت و سازمان‌ها در اندازه‌های مختلف سعی کردند به کمک آن‌ها، این قبیل نرم افزارها را آسان‌تر جایگزین نرم‌افزارهای پیشین خود کنند.
 
این گزارش نشان داد که ۵ شرکت برتر تولیدکننده ابزارهای CRM در سال ۲۰۱۲ میلادی موفق شدند در مجموع ۵۰ درصد از کل درآمد این بازار را به خود اختصاص دهند. شرکت Salesforce.com در این دوره زمانی توانست با پشت‌سر گذاشتن SAP به بزرگترین شرکت در عرصه نرم‌افزارهای CRM تبدیل شود و مجموع درآمدهای آن از فروش نرم افزارهای CRM به بیش از ۲٫۵ میلیارد دلار برسد.
 
در جایگاه دوم این لیست شرکت SAP قرار داشت که میزان رشد آن در بازار آمریکا کمتر از یک درصد بود که این مسئله در پی کاهش ارزش واحد پولی یورو و شرایط حاکم بر دلار بود.

 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.