گام‌های مدیریت بازار در اقتصاد

با تامین مناسب کالاهای اساسی، کنترل سیستم توزیع و مدیریت مصرف توسط مردم، شاهد افزایش قیمت‌ها نخواهیم بود و آثار تحریم‌ها به حداقل می‌رسد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، سیدعلیرضا شجاعی اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مدیریت بازار را در شش بخش تامین، توزیع، ذخیره‌سازی، تنظیم بازار، صادرات و بازرسی و نظارت تقسیم کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند شرایط اقتصاد ما، اقتصاد مقاومتی است لذا با سوء استفاده‌کنندگان در این شرایط و کسانی که کالاها را با قیمت بالا و خارج از قاعده، عرضه کنند یا دست به احتکار بزنند به شدت برخورد خواهد شد. از همین رو طرح‌های نظارت و بازرسی در سطح کشور به اجرا در آمده است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول وزارتخانه، حمایت از تولید و اتکا به تولید داخلی در تنظیم بازار است، گفت: بخش‌های تولیدی باید از این فرصت استفاده کرده و با حداکثر ظرفیت تولید کنند تا هم نیاز بازار داخلی برطرف شود و هم صادرات غیرنفتی افزایش یابد.
   
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: البته انتظار می‌رود دستگاه‌های پشتیبان به ویژه بخش مالی و پولی کمک کنند تا تامین مالی لازم برای سرمایه در گردش حوزه تولید صورت پذیرد.

وی معتقد است با افزایش صادرات غیرنفتی می‌توان اقتصاد مقاومتی را به اقتصاد تهاجمی تبدیل کرد.

شجاعی گفت: اگر همه دست به دست هم دهند با تولید صادراتگرا در مقیاس جهانی نه تنها شاهد تنظیم بازار پایدار در کشور خواهیم بود بلکه بازارهای دیگر کشورها را نیز به خود متکی خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به نقش مردم اشاره و بر مدیریت درست مصرف توسط مردم تاکید کرد و اظهار داشت: کشور در حال حاضر به جهت تامین و ذخیره‌سازی در شرایط مناسبی است لیکن رفتار مصرفی مردم در اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است. آنها با اصلاح الگوی مصرف می‌توانند کمک شایانی به مدیریت بازار کنند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان از رسانه‌ها خواست تا در این مقطع، هوشمندانه نقش تاریخی خود را در توفیق کشور ایفا نمایند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.