گایتنر تا پایان دوره اوباما، وزیر خزانه داری خواهد ماند

تهران/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی /۰۲/۰۷
تیموتی گایتنر، وزیر خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد قبول کرده است که تا ژانویه سال دو هزار و سیزده که دوره ریاست جمهوری باراک اوباما به پایان خواهد رسید، در سمت خود باقی بماند.
تیموتی گایتنر در گفتگو با شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی» اعلام کرد باراک اوباما از وی خواسته است در سمتش باقی بماند و وی نیز قبول کرده است که تا پایان دوره ریاست جمهوری اوباما به فعالیتش به عنوان وزیر خزانه داری آمریکا ادامه دهد.
روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه با چاپ مقاله ای نوشت باراک اوباما به احتمال زیادی جیم یونگ کیم، رئیس دانشگاه دارتموث را به عنوان نامزد آمریکا برای تصدی ریاست بانک جهانی معرفی کرد تا به این ترتیب شرایط را برای ریاست گایتنر بر این دانشگاه فراهم کند. اما گایتنر که خود نیز در گذشته از دانشجویان دانشگاه دارتموث بوده است در پاسخ به سوالی در این باره تاکید کرد این یک داستان کاملا ساختگی است.
دانشگاه دارتموث از دانشگاههای پرآوازه و با وجهه شمال شرقی آمریکا است.
کیم هفدهم آوریل به عنوان رئیس بانک جهانی منصوب شد و قرار است در این سمت جای رابرت زولیک را که او هم یک آمریکایی است، بگیرد.
وزیر خزانه داری آمریکا تاکید کرد در شرایط کنونی تنها هدفی که مدنظر دارد این است که به رئیس جمهور کمک کند تا بلکه بتواند وضع اقتصادی آمریکا را بهبود بخشد و چالشهایی را که آمریکا در زمینه اقتصادی پیش رو دارد، مرتفع سازد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، تیموتی گایتنر ژانویه سال دو هزار و نه چند روز پس از تحلیف باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا فعالیت خود را به عنوان وزیر خزانه داری آغاز کرد. وی اوایل ماه اوت اعلام کرد به درخواست باراک اوباما برای ماندن در سمتش جواب مثبت داده است. گایتنر پیشتر از اوباما خواسته بود وی را از ادامه کار در این وزارت خانه معذور دارد.
وزیر خزانه داری آمریکا تا کنون هیچگاه به این صراحت نگفته بود که در سمتش خواهد ماند.
۱۶۳/۱۲۵

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.