گذری درنگارخانه های تهران

نگارخانه های تهران این هفته میزبان نمایشگاههای نقاشی، نقاشی- خط، تصویرگری، مجسمه سازی،عکس، طراحی هستند.

ایمان سامانی؛ مدیر نگارخانه “هنرایران” درگفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: از روز شنبه بیست و دوم مهرماه نمایشگاه نقاشی در نگارخانه شماره ۲ هنرایران برپا خواهدشد.

وی گفت: در این نمایشگاه حدود بیست تابلوی نقاشی با موضوع طبیعت به نمایش گذاشته خواهدشد.
وی درادامه خاطرنشان کرد: درنگارخانه شماره یک “هنرایران” نیزنمایشگاه تصویرگری کتاب کودک با آثارهنرمند جوان کشورمان عاطفه بخشی برپا است.
وی درادامه گفت: این نمایشگاه تا ۲۵ مهر در نگارخانه شماره یک “هنرایران” ادامه خواهد داشت و نمایشگاه نقاشی نگارخانه شماره ۲ “هنرایران” نیز تا پایان مهر در این نگارخانه ادامه خواهدداشت.
مدیر نگارخانه “هنرایران”، گفت: هدف اصلی از تاسیس در نگارخانه “هنرایران” که تحت نظارت موسسه توسعه هنرهای تجسمی است، حمایت از هنرمندان تجسمی کشورمان به ویژه هنرمندان جوان کشورمان است.

*نگارخانه شیث

شیث یحیایی، مدیرنگارخانه “شیث” نیز درباره نمایشگاهی دراین نگارخانه، گفت: نمایشگاه انفرادی نقاشی از روز شنبه بیست ویکم مهر در نگارخانه “شیث” برپا خواهدشد.
وی گفت: دراین نمایشگاه نقاشیهایی با تکنیک آبرنگ به نمایش گذاشته می شود.
وی درادامه اظهارداشت: دراین نمایشگاه موضوعات مختلف با تکنیکهای ویژه ای درقالب تابلوهای نقاشی ارائه شده است.
شیث تصریح کرد: توجه به رنگ دراین تابلوها بسیارتعیین کننده است.
وی خاطرنشان کرد:‌ این نمایشگاه نقاشی به مدت یک هفته در نگارخانه شیث ادامه دارد.
*نگارخانه گنجینه

مولود پیله ابریشم ،مدیرنگارخانه “گنجینه” نیز درباره نمایشگاه “نقاشی-خط” دراین نگارخانه، گفت: نمایشگاه انفرادی با موضوع نقاشی- خط که حاصل تلاش هنرمند جوان کشورمان “نزهت یعقوبی ” است از امروز  بیست ویکم مهرماه در نگارخانه گنجینه برگزار خواهدشد.
وی تصریح کرد: این هنرمند جوان کشورمان دراین نمایشگاه از عنصر رنگ و نیز طرح های اسلیمی درخلق آثار کم نظیری در زمینه نقاشی- خط استفاده کرده است.
مدیر نگارخانه “گنجینه” اظهارداشت: این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز درنگارخانه “گنجینه” ادامه خواهدداشت.

*نگارخانه شیرین

شیرین پرتویی، مدیرنگارخانه “شیرین” نیز به برگزاری نمایشگاه “نقاشی” دراین نگارخانه اشاره کرد و گفت: نمایشگاه نقاشی از بیست ویکم مهرماه درنگارخانه شیرین برگزارمی شود.
وی اظهارداشت: دراین نمایشگاه انفرادی آثار “قاسم اندرز” به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد:‌ در نمایشگاه نقاشی آثاری متفاوت تر از این هنرمند که تاکنون ارائه کرده است را مشاهده خواهیم کرد.
پرتویی گفت: این نمایشگاه به مدت دو هفته درنگارخانه شیرین ادامه دارد. 

* خانه هنرمندان ایران

آرش حمیدی؛ مسئول برگزاری‌ نمایشگاه “عکس ایران”، گفت: برای اولین بار بخشی از عکس‌های پایگاه اینترنتی عکس ایران در نگارخانه “هنرمندان ایران” به نمایش گذاشته می‌شود.
وی گفت: این عکس‌ها از سوی عکاسانی که عضو هیئت داوران انتخاب آثار برگزیده بوده‌اند، انتخاب و به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی در ادامه اظهار داشت: این نمایشگاه که در برگیرنده  حدود هفتاد قطعه عکس با موضوعات مختلف به مدت دو هفته در خانه هنرمندان ایران ادامه دارد.

* افتتاح نگارخانه صادقی

علی اکبر صادقی، هنرمند برجسته نقاشی ایران و مدیر نگارخانه‌ “صادقی” نیز گفت: نگارخانه صادقی با هدف نمایش آثار هنرهای تجسمی از شنبه ۲۲ مهر گشایش می‌یابد.
وی گفت: در اولین نمایشگاه این نگارخانه طراحی‌هایی که در گذشته خلق کرده‌ام را به نمایش خواهم گذاشت.
وی تصریح کرد: پس از این نمایشگاه قطعاً نمایشگاه هایی با موضوعات مختلف در رشته‌های  هنرهای تجسمی در این نگارخانه برپا خواهد شد.

*نگارخانه آثار

اختر سیاحتگر، مدیرنگارخانه “آثار” نیز گفت: از روز شنبه ۲۲ مهر نمایشگاه نقاشی در این نگارخانه برپا می‌شود.
سیاحتگر گفت: در این نمایشگاه که قرار است به مدت یک هفته در این نگارخانه ادامه داشته باشد آثار نقاشی با تکنیک‌های متفاوت و شیوه‌های مدرن در این رشته از هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته می‌شود.
وی در ادامه اظهار داشت: تاکنون نمایشگاه های متعددی در این نگارخانه برپا  شده است که  این نمایشگاه  یکی از متفاوت‌ترین نمایشگاه‌های این نگارخانه خواهد بود که برگزار خواهد شد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.