گرانی نان و شیر مشکلاتی را در کشور ایجاد کرده است


گرانی نان و شیر مشکلاتی را در کشور ایجاد کرده است

۱۲:۲۳ (یکشنبه ۲۸ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در همین یکی دو ماه اخیر مسئله گرانی نان و شیر مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد که باید به طور دقیق نشست و این مسائل را حل کرد. قطعاً اقتصاد ما با تصمیمات آنی و لحظه‌ای قابل حل نیست.

علی لاریجانی شامگاه شنبه در جمع علما، نخبگان و بزرگان استان همدان که در هتل شیان تهران جمع شده بودند ضمن تقدیر از این گردهمایی یادآور شد: توسعه کشور فقط تصمیم گیری در اتاق‌های شیشه‌ای مرکز نیست، بلکه باید رفت و برگشت‌هایی برای انتقال و تبادل علوم با نقاط سراسر کشور وجود داشته باشد. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: چنین جلساتی باعث می‌شود که نخبگان و افراد صاحب تجربه که مشکلات کشور را از نزدیک درک کرده‌اند و برای آن برنامه دارند، راهکار مناسب ارائه دهند که البته چنین فکری در مجلس نهم هم وجود دارد که با تدوین ساز و کاری برای بهره گیری از ظرفیت نخبگان تمام کشور استفاده شود. 

وی با بیان اینکه ما در برهه حساسی از زمان قرار داریم که باید شرایط آن را درک کنیم، گفت: وضعیتی که در خاورمیانه و اطراف ما وجود دارد نشانگر این است که برخی با حالات غضب آلودی بحران‌‌های بحرین و سوریه را دنبال می‌کنند البته این شرایط وجه مثبت هم دارد که افزایش قدرت مسلمانان وجه مثبت آن است که به تبع آن افزایش فشار‌ها هم وجود دارد. 

لاریجانی مسئله هسته‌ای کشور را دیگر مسئله مهم کشور درشرایط فعلی خواند و ادامه داد: مسئله هسته‌ای کشور در مقطع حساسی قرار گرفته که با استفاده از تجربیات گذشته باید در‌این باره تصمیم گیری کرد. 

وی با بیان اینکه مسئله حساسی دیگر در کشور مسئله اقتصادی است، تأکید کرد: اگر بخواهیم شرایطی پایدار برای کشور فراهم کنیم باید وضعیت اقتصادی مناسبی داشته باشیم. اقتصاد ما نباید با هر خبر جدیدی دچار تشویش و بحران شود که متأسفانه ریشه‌های این مسئله به تصمیمات، برنامه ریزی‌ها و انتخاب روش‌های نادرست برمی گردد. 

رئیس قوه مقننه برای مثال به بحث تورم موجود در کشور اشاره و تصریح کرد: چنین تورمی در کشور قابل پیش بینی بود که می‌شد با برنامه ریزی و سوق دادن نقدینگی موجود در جامعه به سمت تولید شرایط را برای بهبود بخشیدن آماده کرد و من انتظار دارم در این گونه نشست‌ها به این گونه مسائل پرداخته شود. اگر نقدینگی موجود در جامعه به هر جایی غیر از تولید برود آسیب زا خواهد بود بنابراین باید از بهترین روش‌ها در شرایط حساس استفاده کنیم. 

وی با بیان اینکه در زمینه رونق تولید ملی بحث‌های زیادی در دولت صورت گرفته است ادامه داد: پس از نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در مجلس هم سیر بحث‌ها به این سمت رفت. 

لاریجانی مشکلات موجود در کشاورزی، صنعت و دامپروری را قابل حل خواند و گفت: نباید اجازه داد تا با فضاسازی‌ها ما از مسیر اصلی کشور عقب بیافتیم. 

وی افزود: در همین یکی دو ماه اخیر مسئله گرانی نان و شیر مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد که باید به طور دقیق نشست و این مسائل را حل کرد. قطعاً اقتصاد ما با تصمیمات آنی و لحظه‌ای قابل حل نیست. 

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به نگرانی‌های مراجع از وضعیت اقتصادی کشور گفت: آنچه که مراجع مطرح می‌کنند مسئله اصلی مردم است و باید به دغدغه‌های آنان توجه شود، لذا مسئله رونق تولید باید مسئله اصلی دولت و مجلس در شرایط کنونی باشد و در این زمینه لازم است که تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد. 

لاریجانی نکته دیگر برای توسعه کشور را حاکم بودن فضای آرام سیاسی و اجتماعی عنوان و تصریح کرد: کشوری که در آن آشفتگی وجود داشته باشد رونقی نخواهد داشت بلکه نگرانی و اضطراب خروجی آن خواهد بود. 

وی با بیان اینکه به مسئله آرام بودن فضا باید بیش از گذشته توجه شود افزود: امروز باید در اظهارنظر‌ها دقت لازم شود، چرا که زمانه‌ای نیست که حرف‌ها ذهن‌ها را مشوش کند و اینکه در کشور آزادی فکری وجود دارد نباید بستری برای مشوش شدن اذهان عمومی شود. 

لاریجانی با تأکید بر پرهیز از تهمت و افترا یادآور شد: ما در شرایط کنونی نیاز به وحدت کلمه داریم که این بدان معنی نیست که مشکلی در کشور وجود ندارد ولی نقادی‌ها باید در فضای آرام مطرح شود. 

وی ادامه داد: متأسفانه افراد تصور می‌کنند در هر زمان باید هر مطلبی را عنوان کنند شاید اگر بنده این نکته را عرض کنم گستاخی تلقی شود، ولی در کشورمان با پدیده‌ای مواجه شدیم که شاید بتوان اسمش را دریدگی گفتاری نامید یعنی مراعات حال یکدیگر را نکردن، پنجه کشیدن به صورت یکدیگر این مسئله حتماً آشفتگی ایجاد می‌کند شما اگر در خانواده‌ای باشید که روابط عاطفی بر آن حاکم نباشد وضع خانواده به هم خواهد ریخت و در جامعه هم این مسئله در مراتب بالا‌تر وجود دارد. 

رئیس مجلس نهم مؤدبانه صحبت کردن را مقابل زبان انقلابی ندانست و افزود: امام (ره) هیچگاه در بیانات خود در عین انقلابی بودن به شخصی توهین نمی‌کرد و ما نیز باید ایشان را الگوی خود قرار دهیم. امیدواریم مسیر کشور براساس تدابیر رهبری طریق احسنی را طی کند و ما به توسعه در تمامی بخش‌ها دست یابیم. 


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.