گردباد مغناطیسی در جو خورشید

حضور این گردبادهای مغناطیسی درجه حرارت پایین در سطح خورشید را توضیح می دهند که توانائی انتقال انرژی از سطح خورشید به اتمسفر را دارند.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران؛ گردبادهای مغناطیسی قدرتمند، توانائی انتقال انرژی از سطح خورشید به اتمسفر را دارند.

براساس این تحقیق، با بررسی تصاویر دریافتی توسط تلسکوپ سوئدی، ساختارهای گرداب مغناطیسی شبیه به گردباد را شناسایی کرده اند.

مدل های ۳ بعدی که ساختارشان از سطح خورشید فوتوسفر، به فضای خورشیدی گسترش پیدا کرده است.

براساس این تحقیق، تشکیل این گرداب ها به نظر می رسد به انتقال حرارت از سطح تاج خورشیدی مربوط باشد.

گرمایش لایه خارجی اتمسفر خورشید نیاز به مقدار زیادی انرژی دارد اما هنوز مشخص نیست که چگونه این انرژی به جو این ستاره منتقل شده و از بین می رود.

محققان می گویند هنوز توضیح این مطلب که چرا جو و تاج خورشیدی داغترین قسمت از سطح خورشید است با توجه به پدیده های ترمودینامیکی ما نمی توانیم توضیح دهیم که چه اتفاقی افتاده است.
 
در سالهای اخیر فرضیه های متعددی بیان شده اما همه نسبت به تکامل زمینه های مغناطیسی خورشیدی آشفته هستند.فرضیه های مانند لکه های خورشیدی و مناطقی که منجر به شعله ور شدن خورشید می شود.برجستگی ها و پرتابه های ماده که وابسته به جاذبه زمین هستند هامل این طوفانها هستند.

براین اساس، متخصصین معتقدند که توسل به سازوکارهای پیچیده تر که به ترمودینامیک و مکانیسم های انتقال حرارت می تواند به آنها کمک کند و با توجه به آنچه متخصصین می دانند این پدیده درحال تلاش برای تعامل با انرژی در میدان مغناطیسی و پس از آن انتشار انرژی مکانیکی را بدنبال دارد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.