گردشگری محلات از نبود اماکن اقامتی رنج می‌برد

جام جم آنلاین: نبود مکان اقامتی مناسب در شهرستان محلات که به واسطه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود، یکی از توریستی‌ترین شهرهای استان مرکزی محسوب می‌شود، به معضلی در این شهر تبدیل شده است.


حضور بی‌شمار گردشگران به خصوص در فصل تابستان و نبود مکان اقامتی مناسب به منظور استراحت، در سال‌های اخیر موجب شده تا رغبت مردم برای سفر به این شهرستان کاهش پیدا کند.
نماینده مردم محلات و دلیجان طی مصاحبه‌ای در بهمن‌ماه سال ۸۹، گفت: در دهه فجر سال جاری(سال ۸۹) کلنگ دو هتل که تمامی بحث‌های جانبی آنها از قبیل زمین و مجوزهای آن انجام شده است را به زمین خواهیم زد.
حجت‌الاسلام"علیرضا سلیمی" خاطرنشان کرده بود که ساخت یک هتل ۳۶ ماه طول می‌کشد و قطعا دو تا سه سال آینده محلات دوهتل بسیار خوب خواهد داشت.
شانزدهم بهمن‌ماه همان سال نیز با حضور معاون سیاسی استاندار و جمعی از مسوولان محلات کلنگ یکی از دو هتل به زمین زده شد و قرار شد ظرف مدت ۳۰ ماه(تا تیر ۹۲) این هتل با هزینه ۸٫۵ میلیارد تومان در سه فاز افتتاح شود اما، اکنون و پس از گذشت ۲۱ ماه از ۳۰ ماه زمان تعیین شده برای این پروژه، هتل مذکور هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته و تنها در این مکان تلی از آجر روی هم انبار شده است.

در این رابطه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: هفته گذشته کمیته مشترکی مابین میراث فرهنگی و فرمانداری محلات تشکیل و قرار شد وضعیت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در این شهرستان ساماندهی شود.
"مجتبی رضوانی" افزود: مشکل یکی از سرمایه‌گذاران هتل در محلات بحث صدور پروانه و مشکل با بیمه تأمین اجتماعی بوده است.
وی در ادامه تصریح کرد: دیگر سرمایه‌گذار محلاتی نیز مشکلاتی در زمینه اخذ تسهیلات دارد ضمن آنکه در حوزه کاری آنها جابجایی مدیریتی صورت گرفته و این موارد از دلایل تأخیر در اجرای پروژه بوده است.
با همه این توصیفات مسوولان شهرستان محلات با جاذبه‌های توریستی معروفش همچون پارک سرچشمه، آبگرم، ستون‌های خورهه، آتشکده آتشکوه، باغات گل و …، هنوز در این زمینه اقدام خاصی انجام نداده‌اند و به طور حتم ادامه روند کنونی نقش به سزایی در کاهش بیش از پیش آمار گردشگران در محلات خواهد داشت. (ایسنا)

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.