گرد و خاک و کاهش دید در ۶ استان

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بروز گرد و خاک و کاهش دید افقی در ۶ استان کشور از امروز تا پایان هفته خبر داد.

مهر: عبدالرضا امیدوار شهری افزود: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی در روز سه شنبه، به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، دربرخی مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی رشد ابر، وزش باد، رگبار و رعدوبرق پیش بینی می شود.

به گفته وی، این شرایط جوی در روز چهارشنبه در ارتفاعات البرز رخ خواهد داد.

امیدوار اظهار داشت: همچنین طی سه روز آینده وزش باد و گردوخاک در شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی می شود و از اواخر روز سه شنبه و طی روز چهارشنبه برای مناطقی از نوار غربی کشور وقوع پدیده گرد و غبار دور از انتظار نیست در روز پنج شنبه نیز برای مناطقی از غرب، جنوب غرب و جنوب کشور وقوع پدیده گرد و غبار پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: بررسی تصاویر دریافتی از ماهواره های هواشناسی نشان می دهد که به سبب افزایش سرعت باد در روی عراق، یک توده گردوخاک در غرب این کشور تشکیل شده است بنابراین طی امشب و روز چهارشنبه در جنوب آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه گردوخاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا شود.

وی افزود: این شرایط در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در استانهای ایلام، خوزستان و بوشهر نیز پیش بینی می شود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.