پربارش‌ترین استان‌های کشور معرفی شدند

ایران > استان‌ها
از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و چهارمحال و بختیاری به عنوان استان‌های پربارش کشور گزارش شده‌اند.

ایسنا نوشت: استان کهگیلویه و بویراحمد با ۵۱۵ میلیمتر بارش از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، عنوان پربارش‌ترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

میزان بارش استان کهگیلویه و بویر احمد در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، ۱۰ درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت بدون تغییر باقی مانده است.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در استان گیلان ۵۰۱ میلیمتر بارش رخ داده است.

میزان بارش استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، ۳۱ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون، در استان چهارمحال و بختیاری ۴۵۲ میلیمتر بارندگی صورت گرفته است که این میزان بارش در مقایسه با سال آبی قبل ۱۲ درصد افزایش یافته است و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله یک درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین سیستان و بلوچستان کم بارش‌ترین استان کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون گزارش شده است.

حجم بارش‌های استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، ۶۴ میلیمتر ثبت شده است.

میزان بارش استان سیستان و بلوچستان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، ۷۸ درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

پس از این استان، یزد با ۷۴ میلیمتر و کرمان با ۸۱ میلیمتر بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، دیگر استان‌های کم بارش کشور گزارش شده‌اند.

میزان بارش استان یزد در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل ۳۷ درصد و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۱۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، میزان بارش استان کرمان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل ۱۷ درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله هشت درصد کاهش نشان می‌دهد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.