گرسنگی تهدیدی برای میلیونها آفریقایی

جام جم آنلاین: سازمان ملل و آژانس‌های امدادرسان هشدار داده‌اند امسال بحران شدید گرسنگی جان میلیون‌ها نفر از مردم غرب و مرکز آفریقا را تهدید می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی، سازمان ملل متحد اعلام کرد به خاطر خشکسالی ، هجوم حشرات و افزایش بهای مواد غذایی، هم اکنون حدود ۱۵.۶ میلیون نفر در سراسر قاره آفریقا تحت تاثیر بحران غذایی قرار گرفته‌اند.

بحران گرسنگی هم اکنون بسیاری از کشورهای قاره آفریقا از جمله چاد، نیجر، مالی، موریتانی و بورکینافاسو را در بر گرفته است.

سازمان ملل برآورد کرده است امسال یک میلیون کودک در مناطق گسترده‌تری از منطقه ساحل، نیازمند کمک‌های درمانی به خاطر سوءتغذیه شدید هستند.

گروه‌های امداد رسان از جمله «اقدام علیه گرسنگی»، «آکسفام»، «کودکان را نجات دهید» و «چشم انداز جهانی» همچنین هشدار داده‌اند آنها نیازمند ۲۰۰ میلیون دلار کمک به منظور مبارزه با گسترش بحران گرسنگی در قاره آفریقا هستند.

جرمی استونر مدیر گروه امداد رسان «کودکان را نجات دهید» در منطقه غرب آفریقا گفت:«می‌دانیم که چندین ماه است بحران گرسنگی در منطقه ساحل در حال گسترش است اما بدون تامین بودجه، اقدامات اندکی برای مقابله با آن می‌توانیم انجام دهیم».

سازمان ملل می‌گوید این سازمان تنها نیمی از ۷۲۴ میلیون دلار، رقم برآورد شده به منظور مقابله با بحران غذایی در قاره آفریقا را دریافت کرده است.

«اریک هزارد» از گروه «آکسفام» گفت: دشوار است مردم را متقاعد کنیم که بهتر است پیش از آن که بحرانی نظیر بحران غذا به اوج برسد، کمک کنند. متاسفانه مردم عادت کرده‌اند، زمانی عکس العمل از خود نشان می‌دهند که تصاویری از مردمانی لاغر و گرسنه در تلویزیون ببینند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.