سکونتگاه های غیررسمی تهدیدی جدی برای انسجام جامعه شهری

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت:‌سکونتگاه‌های غیررسمی تهدیدی جدی برای پایداری و انسجام جامعه شهری است

مجید کیان پوردر گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از پدیده‏های عمده ناپاپدار کننده شهری سکونتگاه های غیر رسمی است گفت: سکونتگاه های غیررسمی به ویژه در کشورهای درحال توسعه گونه ای شهرنشینی با مشکلات حاد روبه رو است  که بنابر ملاحظات جهانی درحال گسترش فزاینده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه تصریح کرد:  اسکان غیر رسمی  و گسترش آن ، به مخاطره انداختن محیط زیست و تحمیل هزینه‏ای بیشتر برای حل مشکلات در مقایسه با هزینه پیشگیری از آنها،  تهدیدی جدی برای پایداری و انسجام جامعه شهری و نیازمند تدابیر ویژه‏ ای برای ساماندهی و جلوگیری از گسترش آنها در آینده است.
  مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه اسکان غیررسمی از زمینه‏ای فراتر از مکان آن نشأت و بر محیطی فراتر از مکان آن نیز تأثیر می‏گذارد افزود:  چاره جوئی این مساله به سیاستگذاری و اقداماتی نه فقط در سطح محلی آن، بلکه در سطح ملی نیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد:‌ تهیه و تصویب سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در بهمن ماه۱۳۸۲ را می‌توان اولین اقدام جدی جهت مدیریت خدمات‌رسانی به سکونتگاه‌های غیررسمی دانست.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.