سند ملی توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی رونمایی شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: سند ملی توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی فضای تازهی را در برنامه برنامه‌ریزی شهری کشور ایجاد کرده است.

مجید کیان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه گذار از رویکرد حذفی به رویکرد توانمندسازی به عنوان اصلی ترین هدف سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی است افزود: سند ملی توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی فضای تازهی را در برنامه برنامه‌ریزی شهری کشور ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه ‌سند توانمندسازی هر چند با هدف اولیه شکل‌گیری سیاست‌های پیشگیرانه تهیه شده است ، افزود:‌ ‌سند توانمندسازی در عمل می‌تواند به ‌عنوان ظرفیتی مناسب برای یکپارچه‌ ساختن مدیریت شهری چه در عرصه تصمیم‌سازی و چه در عرصه تصمیم‌گیری و اجرا جهت رفع مشکلات سکونتگاههای غیررسمی شهرهای کشور به شمار آید.
 معاون وزیر راه وشهرسازی  در ادامه اظهار داشت:‌چاره نهائی اسکان غیررسمی و پیشگیری کامل تکوین آن در گرو تحولات ساختاری  دراز مدتی  است که  ریشه‏ کنی فقر ، توسعه همه جانبه و ایجاد تعادلهای منطقه‏ ای در کشور را به دنبال آورد.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی ایران در ادامه تصریح کرد: مشکل اسکان غیررسمی را نه می توان نادیده گرفت و نه خود به خود  حل شدنی است و با توجه به گستـرش روزافزون آن لازم است هـرچه زودتـر برای این مسئله چاره اندیشی شده و چگونگی مداخله هماهنگ و همه جانبه بخش دولتی  عمومی در این مسئله روشن گردد.
کیان پور در ادامه توضیح داد  لازمه نهادینه شدن موضوع توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی در ساختارمدیریت شهری کشور افزایش تعامل و هم افزایی و هماهنگی بین بخشی در این زمینه است.
وی در ادامه اظهار داشت: ستادهای توانمند سازی سکونتگاه های غیررسمی  بسترسازی لازم را جهت تعامل نمایندگان محلی و مدیریت شهری به عنوان  یک نهاد فرامحلی نظارتی و کنترلی جهت هدایت تصمیمات برای اجرایی شدن برنامه های توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی را فراهم می کند.
کیان پور در ادامه افزود: تاکنون ۱۸جلسه ستاد ملی توانمندسازی و ۸۰۰ جلسه ستاد توانمندسازی استانی، شهرستانی و کمیته های تخصصی،شورای مسکن با مصوبه  به منظور راهبری و تصویب و اجرای برنامه های ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاههای غیررسمی برگزارشده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه گفت: به منظور ایجاد هماهنگی بین بخشی تفاهم نامه های متعدد در سطوح ملی واستانی از قبیل تفاهم نامه با سازمان بهزیستی کشور،معاونت اجتماعی ناجا ،نهاد کتابخانه های عمومی کشور وسازمان فنی و حرفه ای مبادله ای انجام شده است.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران خاطر نشان کرد:‌ در حال حاضر پیش نویس ۷تفاهم نامه همکاری بین بخشی( با سازمان شهرداریها ودهیاریهای کشور،کمیته امداد ،هلال احمر،وزارت کشور،تعاون،کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت و درمان،وزارت ورزش وجوانان) تهیه شده اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.