گرمای بی‌سابقه در زابل / دمای هوا بعد از نیم قرن رکورد شکست

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا هواشناسی سیستان و بلوچستان از رکورد زنی گرما در زابل خبر داد.

گرمای بی‌سابقه در زابل / دمای هوا بعد از نیم قرن رکورد شکست

به گزارش ممتاز نیوز، علی ملاشاهی افزود: رکورد دمای هوا زابل بعد از ۵۳ سال شکسته شد به طوری که دما در این شهرستان به ۵۱ درجه رسید.

وی ادامه داد: عصر روز ۳۱ خرداد بیشینه دمای شهر زابل به ۵۱ درجه سانتیگراد در فصل بهار رسید که در ۵۳ سال اخیر این درجه دما، بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان این مطلب که بیشترین دمای ثبت شده در زابل مربوط به مرداد ۱۳۴۹ بوده است، ادامه داد: شهرستان زهک با دمای ۵۱ درجه گرم‌ترین روز خود را از ۱۵ سال گذشته و همچنین میرجاوه با ثبت دمای ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین روز خود را در ۱۱ سال گذشته در طی این روز تجربه کرد.

ملاشاهی بیان کرد: شهرستان‌های هامون و هیرمند نیز با ثبت دمای ۵۰ درجه سلسیوس، گرم‌ترین روز خود را در فصل بهار تجربه کردند.

وی اظهار کرد: دمای شهر زاهدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۳ درجه سلسیوس رسید که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته یک درجه گرم‌تر شده است.

وی بیان کرد: براساس نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از لحاظ دمایی در نیمه شمالی استان گرمای هوا تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی توصیه کرد: در روزهای آینده با توجه به افزایش محسوس دما از ترددهای غیر ضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعد از ظهر خودداری کرده و تأمین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت انجام شود.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.