گروه‌های کالایی ۱و ۲ ارز مرجع می‌گیرند

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

بینا- بانک مرکزی به اظهارات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر اینکه “عملکرد ضعیف بانک مرکزی سبب بی ثباتی بازار ارز شد” واکنش نشان داد.

براساس گزارش تفسیری مهر، بانک مرکزی در واکنش به مطلبی تحت عنوان “عملکرد ضعیف بانک مرکزی سبب بی ثباتی بازار ارز شد” به نقل از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام نمود: گروههای کالایی ۱ و ۲ بر اساس لیست کالایی به روز شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، کماکان با نرخ مرجع تامین می گردد.

مرکز مبادلات ارزی در جهت ایجاد مکانیزم قیمت ارز بر مبنای عرضه و تقاضا در بازار بین بانکی طراحی شده و در جهتی اهداف سیاست پولی، یعنی تراز پرداختها، کمک به رشد اقتصادی و حفظ ارزش پولی و اشتغال ایجاد شده است.

بانک مرکزی تصریح نمود: هدف این طرح تامین ارز مورد نیاز جهت پاسخگویی به نیازهای وارداتی کشور به ویژه کالاهای مواد اولیه، واسطه ای و یا سرمایه ای بنا به اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت است. از جمله آثار دیگر این طرح تامین منابع ریالی برای شرکت‌های مشمول ماده ۲۷ قانون بودجه و صادر نمایندگان غیر نفتی است.

صندوق توسعه ملی نیز در این طرح مشارکت دارد، به طوری که منابع ریالی حاصل از عرضه ۲۰ درصد سهم صندوق توسعه ملی به بخشها و طرحهای اولویت دار از طریق بانک عامل اختصاص می یابد.

بانم مرکزی خاطرنشان نمود: کلیه امور تامین ارز وارد نمایندگان شامل تقاضای ثبت سفارش ، صدور ثبت سفارش، درخواست گواهی ثبت آماری، اختصاص کد تخصیص ارز، پرداخت ریال توسط مشتری ، خرید و فروش ارز و انتقالات و تسویه نهایی معاملات به صورت الکترونیکی و از طریق پورتال ارزی بانک مرکزی انجام می شود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.