گروه پزشکی ایران در قله علم منطقه قرار دارد

وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت با اشاره به اینکه خوشبختانه گروه پزشکی ایران در قله علم منطقه قرار دارد، گفت: بسیاری از افراد در کشورهای منطقه برای درمان به ایران مراجعه می کنند.

گروه پزشکی ایران در قله علم منطقه قرار دارد

به گزارش ممتاز نیوز، دکتر بهرام عین اللهی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت که به همراه دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی صورت گرفت، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تماشای دستاورد جوانان پرشور و دانشمند در این نمایشگاه بسیار شگفت انگیز است، اظهار کرد: از دکتر ستاری که مشوق این جوانان هستند، باید تشکر کنیم، قطعا یکی از برنامه های دولت آیت الله رئیسی حمایت از جوانان و نخبگان است.

وی ادامه داد: دو هفته گذشته خدمت مقام معظم رهبری بودیم که دکتر ستاری هم گزارشی ارائه دادند و حضرت آقا توصیه کردند که حتما در امورات مختلف از توان جوانان پرشور استفاده کنیم؛ ان شاءالله با راهنمایی دانشمندان در دانشگاه ها اقدامات مشترکی را در جهت آموزش گروه پزشکی و خدمت رسانی به مردم انجام خواهیم داد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه گروه پزشکی ایران در قله علم منطقه قرار دارد، اظهار کرد: بسیاری از افراد در کشورهای منطقه برای درمان به ایران مراجعه می کنند، اما متاسفانه برخی رسانه ها آماری را منتشر می کنند که باید دقت کنند آیا این آمار کیفی است یا خیر؟؛ به لطف خدا و تلاش های انجام شده بهترین خدمات پزشکی از نظر کیفی به خصوص بعد از انقلاب در کشور ارائه می شود.

دکتر عین اللهی تصریح کرد: تکنولوژی هایی که در نمایشگاه دیده می شود، با پزشکی معنا پیدا می کند؛ به این معنا که یک پزشک با معلومات بالا می تواند از این تکنولوژی ها استفاده کند. ما هم در وزارت بهداشت به افزایش کیفیت پزشکی اصرار داریم و تصمیم داریم جهت معاونت تحقیقات وزارتخانه را به سمت محصول محور سوق دهیم. البته ارائه مقاله خوب است، درصورتی که مشکلی از مردم رفع کند.

وی تصریح کرد: ان شاءالله با همکاری های بیشتری که با دکتر ستاری خواهیم داشت، به دنبال این خواهیم بود که محصولات تولیدی دانشمندان به سیستم بهداشت و درمان کمک کنند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین جزئیات حذف ارز ترجیحی دارو، مطرح کرد: درخصوص این ‌موضوع همان طور که چندین بار توضیح داده ام، فعلا مجبور هستیم برای آنکه برای مردم سخت نشود، از ارز ترجیحی استفاده کنیم و تاکنون تصمیم دیگری اخذ نشده است.

دکتر عین اللهی همچنین درباره تخلفات احتمالی صورت گرفته در حوزه ثبت کارت واکسن کرونا، مطرح کرد: درپی مذاکرات انجام شده با دادستانی، تخلفات انجام شده در این خصوص به آنها اعلام خواهد شد.

نوآورترین و بهترین مدل مهندسی برای توسعه مهندسی، بدن انسان است

در ادامه این بازید دکتر ستاری با اشاره به اینکه نوآورترین و بهترین مدل مهندسی برای توسعه مهندسی، بدن انسان است، گفت: به این معنا که در هر بخش از بدن انسان نوآوری های عجیبی دیده می شود که سالیان سال زمان لازم است تا بشر بتواند اسرار آن را کشف کند.

وی با بیان اینکه کاری که ما در حوزه های مختلف معاونت علمی انجام می دهیم، حاصل تلاش شرکت ها است، گفت: اتفاقات بسیار خوبی را در حوزه های پزشکی شاهد هستیم؛ بسیاری از دستگاه های پیچیده همچون سی تی اسکن که نمونه های آن در نمایشگاه قابل رؤیت است، در کشور تولید می شوند.

دکتر ستاری در پایان بیان کرد: ان شاءالله با حمایت وزیر بهداشت که همیشه  همراه بوده اند، این حوزه توسعه قابل توجهی پیدا کند. دکتر عین اللهی از زمانی که به وزارت بهداشت تشریف آوردند بسیار مشوق بوده و در حوزه واکسن های کرونا فرمان های سریع و جهادی صادر کردند. امسال سه واکسن انسانی توسط شرکت های خصوصی ارائه شد و ان شاءالله تا پایان سال یک واکسن دیگر هم اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.