گزارشی از یک اطلاع‌رسانی پیامکی

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

ایران خودرو درحالی این روزها با ارسال پیامکی به مردم اعلام می کند که برای ثبت نام در طرح فروش فوری با تحویل ۵ روزه به صورت حضوری به نمایندگی های مجاز این شرکت مراجعه کنند که نمایندگی ها در جریان این تصمیم نیستند.

 “با توجه به اختلالات اینترنتی، هموطنان عزیز می توانند با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز از شرایط فروش فوری ویژه تحویل ۵ روز بهره مند شوند.”  این پیامکی است که از چند روز گذشته از سوی شرکت ایران خودرو به شهروندان ارسال شده است.

این تصمیم از آن جهت از سوی ایران خودرو اتخاذ شده است که متقاضیان از همان ساعات نخست آغاز طرح پیش فروش فوری ( ساعت ۱۰ صبح ۲۲ شهریورماه) با مراجعه به سایت پیش فروش با اشکالات سیستمی و اخطارهایی تحت عنوان به روز رسانی سایت و یا  پرشدن ظرفیت‌ها مواجهه شده بودند.

اختلالات سیستم ثبت نام  باعث شد تا در آن روز ایران خودرو بعد از گذشت چند ساعت از آغاز ثبت نام پیش فروش های فوری اعلام کند” ضمن عرض پوزش، با توجه به کندی اینترنت و پیگیری رفع مشکلات آن فردا صبح مورخ ۲۳ شهریور ۹۳ زمان دقیق ثبت نام طرح فروش ویژه اعلام می گردد”. پس از اعلام این خبر در روز چهارشنبه نیز روال ثبت نام آغاز شد اما اختلالات سیستم همچنان مردم را در خرید خودروهای خود در سایت فروش با مشکلاتی مواجهه کرده بود.

حال بعد از گذشت ۸ روز از آغاز فروش فوری ایران خودرو  با تحویل ۵ روزه به واسطه اشکالات سیستم ثبت نام مشتریان در سایت فروش در قالب یک ” پیامک” از مردم درخواست کرده است تا با مراجعه به نمایندگی های مجاز فروش اقدام به ثبت نام کنند این امر در حالی اعلام شده که خبرنگار تسنیم با مراجعه به تعدادی از نمایندگی های مجاز این شرکت در نقاط مختلف تهران با بی  اطلاعی نمایندگی‌ها از اجرای این تصمیم مواجهه شده است.

 یکی از کارمندان فروش یکی از نمایندگی های مجاز فروش ایران خودرو  به خبرنگار ما می گوید: علارغم آنکه این “پیامک” در دو روز متوالی به مردم ارسال شده است اما عمده نمایندگی های فروش این شرکت هیچ اطلاعی از تصمیم ایران خودرو در ثبت نام مردم برای فروش فوری محصولات با تحویل ۵ روزه ندارند.

اظهارات این نمایندگی در حالی عنوان می‌شود نمایندگی های شمال و شرق تهران هم از این موضوع ابراز بی اطلاعی می‌کنند و در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم می‌گویند: هنوز ایران خودرو  ابلاغیه جدیدی  را به نمایندگی های مجاز خود ارسال نکرده است.

ممانعت نمایندگی های خدمات پس از فروش در همکاری با مشتریان برای ارائه خدمات در فروش فوری محصولات ایران خودرو با تحویل ۵ روزه در حالی انجام می شود که برخی از فعالان بازار در این رابطه معتقدند برخی از نمایندگی ها تمایل چندانی به فروش فوری خودروها به مردم عادی نداشته و با بیان بهانه‌های متعدد به مشتریان، برای کسب سود بیشتر خودروها را به نمایشگاه های خودرو می فروشند.

به گزارش تسنیم، ایران خودرو در طرح فروش فوری محصولات خانواده پژو ۴۰۵، وانت، پژو ۲۰۶، سمند، پژو پارس و رانا نکاتی را هم به خریداران اعلام نموده است براین اساس که طرح فروش ویژه با زمان تحویل ۵ روزه جهت بهره‌مندی تمامی هموطنان ارائه شده و به محض انجام ثبت نام (پرداخت موفق)، خودرو به صورت خودکار برای مشتری اختصاص یافته می‌شود البته این امر در حالی از سوی این شرکت خودرو ساز بیان می‌شود که برخی از شهروندان خوش شناس که توانسته اند در ۲۲ یا ۲۳ شهریور ماه اقدام به ثبت نام در سایت فروش فوری ایران خودرو نمایند هم علارغم تمام وعده‌ها در تحویل ۵ روزه هنوز خودروهای خود را از نمایندگی ها دریافت نکرده‌اند.

یکی از این خریداران که در سایت فروش موفق به خرید یک دستگاه خودروی سمند ای اف ۷ شده است در این رابطه می‌گوید: چندین بار به نمایندگی فروش مراجعه کرده‌ام آنها پس از ارسال شماره پلاک و کارت ماشین می گویند خودروی شما در کارخانه هست و هنوز به نمایندگی تحویل داده نشده است.

– .

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.