گزارش جامع بیزینس‌مانیتور از بازار تلفن همراه ایران: همراه اول ۴۳٫۸ و ایرانسل ۴۱٫۵ میلیون مشترک دارد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

iran market.jpg

مرکز تحقیقاتی بیزینس‌مانیتور(BMI) بر اساس فعالیت‌های شرکت مخابراتی رایتل اعلام کرد که این مرکز به عنوان سومین اپراتور تلفن همراه ایران اطلاعات کمی را از روند فعالیت‌های خود منتشر می‌کند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بیزینس مانیتور در آخرین گزارش تحلیلی خود از بازار تلفن همراه تاکید کرده : رایتل فعالیت خود را از سال ۲۰۱۱ میلادی در ایران آغاز کرده است و مرکز BMI پیش‌بینی می‌کند که این شرکت موبایلی با ادامه فعالیت‌های خود می‌تواند سهم بیشتری از اوپراتورهای MCI و ایرانسل دریافت کند.
 
مرکز تحقیقاتی BMI برای بررسی بازار مخابراتی ایران اطلاعات انتشار یافته از سوی سه اپراتور یاد شده را با هم راه شرکت‌های مخابراتی تالیا، MTCE و Kish Free Zone مورد بررسی قرار داد که البته باید توجه داشت این شرکت‌های مخابراتی کمتر از یک میلیون مشترک موبایلی دارند.
 
مرکز تحقیقاتی BMI که از رایتل به عنوان سومین شرکت مخابراتی بزرگ ایران یاد می‌کند، اعلام کرده است که به سبب عدم انتشار یافتن هرگونه اطلاعات رسمی از سوی این مرکز پیش‌بینی تعداد مشترکان موبایلی آن اندکی دشوار است. با این وجود گفته می‌شود که تعداد مشترکان تلفن‌همراه در شرکت مخابراتی رایتل تا پایان مارس ۲۰۲۴ حدود ۳ میلیون نفر بوده است.
 
اما در مقابل گفته می‌شود که شرکت مخابراتی ایرانسل به عنوان اپراتور دوم تلفن همراه ایران به صورت مستمر اطلاعات رسمی خود را منتشر می‌کند. 
مرکز تحقیقاتی بیزینس‌مانیتور بر اساس اطلاعات رسیده از شرکت مخابراتی ایرانسل اعلام کرد که این مرکز تا پایان فصل اول از سال ۲۰۲۴ میلادی بیش از ۴۱٫۵ میلیون مشترک تلفن همراه داشته است که این رقم رشد سالانه ۱۲٫۸ درصدی تعداد مشترکان ایرانسل را نیز نشان می‌دهد.
 
مرکز تحقیقاتی BMI بر اساس بررسی‌ها و اطلاعات خود به این نتیجه رسیده است که شرکت مخابراتی "همراه اول"(MCI) تا مارس ۲۰۲۴ حدود ۴۳ میلیون و ۸۲۰ هزار مشترک داشته است و با این رقم ۵۰٫۸ درصد از بازار مخابراتی ایران را در دست گرفته است.
پس از آن شرکت ایرانسل قرار دارد که تا تاریخ یاد شده ۴۱ میلیون ۵۴۲ هزار مشترک موبایلی را تحت پوشش خود قرار داده است تا صاحب ۴۸٫۲ درصد از بازار تلفن همراه ایران شود. 
 
شرکت تالیا نیز با ۸۷۵ هزار مشترک و تصاحب یک درصد از بازار تلفن همراه ایران در رتبه بعدی قرار گرفته است که دو شرکت MTCE با ۲۷ هزار مشترک و Kish Free Zone با ۱۱ هزار مشترک رتبه‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند.
 
مرکز تحقیقاتی BMI در ادامه گزارش خود توضیح داده است که اگرچه شرکت مخابراتی MCI حدود ۵۰ درصد بازار تلفن همراه ایران را در دست دارد، اما ایرانسل با سرعت قابل ملاحظه در این زمینه حرکت می‌کند و پیش‌بینی می‌شود در آینده از اپراتور اول ایران پیشی بگیرد.
 
شرکت مخابراتی MCI در فصل اول سال ۲۰۲۴ میلادی تنها ۳۱۹ مشترک تازه را تحت پوشش قرار داده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۲ کمتر بوده است.
 
در مقابل، شرکت ایرانسل که در سال ۲۰۱۱ میلادی نتایج چندان قابل ملاحظه‌ای کسب نکرده بود، در سال ۲۰۱۲ با سرعت بسیار مشترکان خود را افزایش داده است. در سال ۲۰۱۲ میلادی درمجموع ۵٫۸۲۱ میلیون نفر به مجموع مشترکان تلفن همراه شرکت مخابراتی ایرانسل افزوده شد. این روند برای فصل اول سال ۲۰۲۴ میلادی نیز ادامه یافت و در این دوره زمانی سه ماهه ایرانسل ۱٫۰۴ میلیون مشترک تازه را تحت پوشش خود گرفت تا سهم آن از بازار تلفن همراه ایران به ۴۸٫۲ درصد برسد. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.