بیزینس‌مانیتور: ایرانسل تنها اپراتور ایران است که ARPU خود را اعلام می‌کند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مرکز تحقیقاتی BMI اعلام کرد، ایرانسل تنها اپراتور تلفن همراه در ایران است که میانگین درآمد خود به‌ازای هر مشترک(ARPU) را اعلام می‌کند.
 
مرکز BMI با انتشار یافتن گزارش تحلیلی خود برای سال ۲۰۲۴ میلادی و بررسی نحوه بازار مخابراتی ایران، میزان درآمد MTN Irancell به عنوان اپراتور دوم کشور را به‌ازای هر مشترک تلفن همراه مورد بررسی قرار داده و تصریح کرده ایرانسل تنها اپراتور تلفن همراه در ایران است که میانگین درآمد خود به‌ازای هر مشترک(ARPU) را اعلام می‌کند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مرکز تحقیقاتی اعلام کرد که میانگین درآمد اپراتور دوم تلفن‌همراه ایران به‌ازای هر مشترک تلفن‌همراه(ARPU) در سال ۲۰۲۴ میلادی ۸۱ هزار و ۸۰۴ ریال خواهد بود. در حالی که درآمد شرکت مخابراتی ایرانسل به‌ازای هر مشترک تلفن همراه در سال ۲۰۱۲ میلادی ۸۲ هزار و ۴۲۲ ریال بوده است، این رقم با اندکی کاهش در سال ۲۰۲۴ به ۸۱ هزار و ۸۰۴ ریال رسید.
 
این مرکز اعلام کرد که درآمد شرکت مخابراتی ایرانسل به‌ازای هر کاربر طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ میلادی به‌ترتیب ۸۳۳۱۱، ۸۴۹۲۵ و ۸۲۴۲۲ ریال بوده است که بر این اساس می‌توان گفت ایرانسل در سال ۲۰۱۱ میلادی بیشترین درآمد را به‌ازای هر مشترک موبایلی خود داشته است.
 
همچنین بیزینس مانیتور پیش‌بینی کرده که اپراتور دوم تلفن‌همراه در سال ۲۰۱۷ میلادی و با توجه به تغییرات اقتصادی پیش روی ایران، به‌ازای هر مشترک تلفن‌همراه ۷۹ هزار و ۴۸۸ ریال درآمد کسب کند.
 
گفته می‌شود میانگین درآمد شرکت ایرانسل به‌ازای هر مشترک در فصل چهارم سال ۲۰۱۲ میلادی ۳٫۹ دلار بود که کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند این کاهش درآمد به‌دنبال ادامه یافتن تحریم‌ها علیه ایران صورت می‌گیرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.