گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به یورو ۲۰۱۲: تبانی ؛ باز هم ایتالیا را قهرمان می کند؟

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/29-3-1391/IMAGE634756670051122952.jpg

/Images/News/Larg_Pic/29-3-1391/IMAGE634756670063602974.jpg

/Images/News/Larg_Pic/29-3-1391/IMAGE634756670072026989.jpg

/Images/News/Larg_Pic/29-3-1391/IMAGE634756670080451004.jpg

به گزارش خبرآنلاین ؛ همانطور شد که پیش بینی می شد. اسپانیا با اقتدار اول شد و ایتالیا با نتایج و نمایشی خوب به مرحله بعد صعود کرد. کرواسی خیلی سعی کرد که شگفتی ساز شود اما در نهایت در نبرد با مدعیان بزرگ، کم آورد. ایرلند هم همانی شد که خودش فکرش را می کرد. ایرلندی ها بدون شک خوشحال ترین هواداران حاضر در این دوره از رقابتهای جام ملتهای اروپا بودند. خوشحال به معنای واقعی کلمه. همه آنها می دانستنند که تیمشان حکم زنگ تفریح این جام را دارد. خود تراپاتونی هم قبل از جام گفته بود که تیم من تشکیل شده از یک عده بازیکن معمولی است، ما بازیکنانی مثل آنچه تیم ملی اسپانیا دارد یا ستاره هایی مثل مسی و رونالدو را در تیم مان ندارند. همه آنها از باشگاه های درجه پایین تر لیگ های اروپایی می آیند.
اما برای ایرلندی ها این چیزها مهم نبود، همین که تیم ملی کشورشان برای دومین بار توانسته به جام ملتهای اروپا راه یابد کافی بود. از اول هم آمده بودند که در لهستان خوش بگذرانند و لحظات خوبی را برای خود و دیگران رقم بزنند. همین طور هم شد، تیم ملی کشورشان در هر سه بازی باخت اما آنها فقط تیم خود و البته تیمهای حریف را تشویق می کردند، پایکوبی می کردند و می خندیدند و شادمانی می کردند البته در نهایت ادب و احترام.
دوشنبه شب آخرین بازی ایرلند مقابل ایتالیا بود، در شهر پوزنان در غرب لهستان، ورزشگاه میونیسیپال با ظرفیت ۴۰ هزار نفر. ایتالیایی ها که برای برد پا به میدان گذاشته بودند، با یک تیم کاملا پرانگیزه مواجه شدند، جو ورزشگاه درست مثل بازیهای لهستان مقابل حریفانش بود، گویی ایتالیا یک میهمان غریبه بود و ایرلند میزبان تمام عیار که با شعار «آیرلند آیرلند» از سوی حدود ۳۵هزار هوادارش تشویق می شد. ایرلندی ها می خواستند در این بازی آخر یک خاطره ویژه را برای خود و دیگران ثبت کنند. پراندلی که از بازیهای ضعیف بالوتلی کلافه شده بود، او را روی نیمکت نشاند.
بازی با شمارش معکوس از ۱۰ تا یک شروع شد و داور ترک سوت بازی را به صدا در آورد. ایرلند با هیاهوی فراوان هوادارانش بازی را هجومی آغاز کرد. تقریبا سه چهارم ورزشگاه هواداران سبزپوش ایرلند بودند، ایتالیایی های کمی به لهستان آمده اند، هم راهشان دور بوده و هم دل خوشی از فوتبالشان در این چند وقت اخیر نداشته اند. اما گویی داستان جام جهانی ۲۰۰۶ باز در حال تکرار شدن برای ایتالیاست. ماجرای تبانی و تعیین نتیجه بازیها بار دیگر فوتبال این کشور را زخمی اما تیم ملی ایتالیا را متحدتر از همیشه کرده است. بعد از خوانده شدن سرود ملی ایتالیا، نیمکت نشینان این تیم نفرات اصلی را در آغوش می کشند و برای آنها آرزوی موفقیت می کنند. کاسانو در نیه اول گل زد و بالوتلی هم دقیقه ۹۰ تیر خلاص را زد تا هم بالاخره یک کار مثبت در این جام کرده باشد و هم ایتالیا را به همراه اسپانیا به مرحله بعد بفرستد. شنیدن خبر نتیجه بازی اسپانیا و کرواسی هم شادی ایتالیایی ها را چند برابر کرد. کاسانو هم مرد برتر میدان شد. ایرلندی ها هم بعد از بازی ایستادند و هم تیمشان را تشویق کردند و هم ایتالیا را. آنها در میان هواداران همه تیمهای حاضر در این جام، محبوب بودند و با وجود سه باخت تیم کشورشان خداحافظی شیرینی با یورو ۲۰۱۲ کردند.
۴۱۴۱
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.