گزارش خبری آریا؛ مظاهر گسترش فساد اخلاقی در جامعه آمریکا

خبرگزاری آریا-مفاسد اخلاقی در جامعه آمریکا به گونه بی سابقه ای گسترش یافته است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، در کنار رسوایی های اخلاقی کلیسای کاتولیک ، مسئله قانونی شدن همجنس گرایی در آمریکا و افشای فساد جنسی در ارتش آمریکا از مظاهر گسترش مفاسد اخلاقی در این کشور محسوب می شود.
گزارش ها حاکی از آن است که دهها کلیسا و مدرسه کاتولیک در سرتاسر آمریکا به سبب مشکلات مالی و حقوقی مرتبط با رسوایی اخلاقی روحانیان مسیحی تعطیل شده است ، از جمله کلیسای مریم مقدس در شهر فیلادلفیا که یکی از کاتولیک ترین شهرهای آمریکاست همراه با هشت کلیسای دیگر درشرف تعطیلی است. مقامات کلیسا ، سوءمدیریت مالی و پرداخت هزینه های هنگفت در یک رشته پرونده های پر سر و صدای رسوایی اخلاقی کشیشها را از عوامل تعطیلی کلیساها عنوان کرده اند.
مقامات محلی کلیسای کاتولیک در فیلادلفیا که با کسری بودجه ۱۷ میلیون دلاری مواجه شده اند ۲۷ مدرسه کاتولیک را نیز تعطیل کرده اند.
کشیش”کریس والش “از روحانیون یکی از کلیساهای فیلادلفیا اذعان کرد که رسوایی اخلاقی کشیشان کاتولیک ، دلیل اصلی مشکلات کلیسای کاتولیک در آمریکاست.
وی در عین حال تغییرات جمعیتی و خلوت شدن کلیساها را نیز در تعطیلی آنها موثر دانست.
در جدید ترین موارد مربوط به فساد اخلاقی مقامات کلیسای کاتولیک ، چندی قبل مون سینیور” ویلیام لین” ، از مقامات عالیرتبه کلیسای کاتولیک آمریکا به علت سوء استفاده جنسی از یک کودک ، متهم شناخته شد.
این کشیش عالیرتبه که بر کار صدها کشیش دیگر نظارت می کند، ارشد ترین مقام کلیسای کاتولیک در آمریکاست که در آزار جنسی کودکان مجرم شناخته می شود.
این کشیش کاتولیک در به خطر انداختن سلامت روحی یک پسر ۱۴ ساله با پنهان کاری درباره آزار جنسی او مجرم شناخته شده است. دادستان ها کشیش ویلیام لین را متهم کرده بودند که با انتقال مرتب کشیش های تحت نظارتش به کلیساهای دیگر، به پنهان کردن آزار جنسی کودکان کمک می کرده است. لین در سالهای ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۴ وظیفه نظارت بر حدود ۸۰۰ کشیش در منطقه فیلادلفیا و تحقیق درباره ادعاهای آزار جنسی را برعهده داشت. او به حوزه های کشیشی تحت حفاظت خود می گفت کشیش های مظنون به آزار جنسی کودکان به دلیل مشکلات جسمی از کار خود برکنار می شوند اما بعد آنها را برای ادامه کار به حوزه هایی تازه می فرستاده که کسی به آنها تردید نداشته است.
پرونده های مرتبط با آزار جنسی کودکان توسط کشیشان کاتولیک در آمریکا تاکنون هزینه های فوق العاده زیادی برای این نهاد مذهبی در بر داشته و برخی از قلمروهای اسقفی در آمریکا را به ورشکستگی کشانده است. به نظر می رسد کلیسای کاتولیک در آمریکا درگیر مسائل زیادی به ویژه از جنبه های اخلاقی و مالی است.
ممنوع بودن ازدواج کشیش ها در مذهب کاتولیک باعث شده است انواع مفاسد اخلاقی در میان آنها شیوع یابد که مهمترین آن همجنس بازی و سوء استفاده جنسی از کودکان است. این مسئله محدود به کشور خاصی نیست و موارد متعددی ازآن در آمریکا ، آلمان ، ایرلند و بسیاری از دیگر کشور های مسیحی نشین رخ داده است.
در نتایج جدیدترین تحقیقات انجام شده در آمریکا اعلام شد که میزان شکایت از تجاوز کشیشان کاتولیک در این کشور به کودکان و نوجوانان ۱۵ درصد در سال ۲۰۱۱ افزایش داشته است. این تحقیق را کنفرانس اسقفهای کاتولیک آمریکایی انجام داده است.
بر اساس این گزارش، ۴۸۹ نفر در سال ۲۰۱۱ اعلام کرده اند که قربانی تجاوز کشیشان کاتولیک آمریکایی هستند. سن ۲۵ درصد از افرادی که توسط کشیشان کاتولیک آمریکایی مورد آزار جنسی قرار گرفته اند، زیر ۱۹ سال بوده است.
 
شیوع همجنس گرایی در جامعه آمریکا باعث تزلزل مبانی اخلاقی جامعه و از میان رفتن خانواده شده و اکنون به بدنه هیات حاکمه آمریکا نیز رسیده است .
گزارش ها حاکی از آن است که “بارنی فرانک” نماینده ۷۲ ساله دموکرات ایالت ماساچوست آمریکا با ازدواج با زوج همجنس گرای خود، به اولین عضو فعلی کنگره آمریکا تبدیل شد که با همجنس خود ازدواج کرده است. فرانک، قانونگذار دموکرات ایالت “ماساچوست” آمریکا و رئیس سابق کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ست و از اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی تاکنون به عنوان یک قانونگذار همجنسگرا شناخته شده است .
ایالت ماساچوست آمریکا در سال ۲۰۰۴ میلادی به عنوان اولین ایالت آمریکایی شناخته شد که در آن ازدواج زوج‌های همجنس گرا ، قانونی شد و در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار زوج همجنس باز در این ایالت زندگی می‌کنند.
البته رسوایی اخلاقی بخشی از زندگی سیاسی در آمریکا است و مردان و زنان سرشناسی در این کشور به دلیل چنین رسوایی هایی بی آبرو شده اند .
بالاترین مقام آمریکایی که به دلیل رسوایی اخلاق تا آستانه محاکمه و برکناری از قدرت پیش رفت ، بیل کلینتون بود . وی متهم شد با یک کارآموز جوان در کاخ سفید رابطه غیر اخلاقی داشته است . کلینتون برای رهایی از این رسوایی مجبور شد در یک برنامه زنده تلویزیونی و در مقابل دیدگان صدها میلیون نفر در سراسر جهان ، با چشمان اشک‌آلود ، عذرخواهی کند .
نیوث گینگریچ ، رییس وقت مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوریخواه نیز از جمله سیاستمداران آمریکایی بود که به خاطر رابطه غیر مشروع با یک زن ، یکی از مهمترین سمت های سیاسی در آمریکا را از دست داد . وی پس از آن ماجرا چند بار تلاش کرد به عرصه قدرت بازگردد ، اما هر با به دلیل سابقه اخلاقی اش ، ناکام ماند . در لیست سیاستمداران فاسد آمریکا ، نام جان ادواردز ، سناتور پیشین دموکرات دیده می شود که در دوران بیماری سرطان همسرش ، با زن دیگر رابطه غیر اخلاقی برقرار کرد . این رسوایی آنچنان گسترش یافت که ادواردز را واداشت از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۸ کناره گیری کند . ادواردز چهار سال پیش از آن ، به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری از حزب دموکرات در انتخابات شرکت کرده بود .
در یک دهه گذشته ، تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا به دلیل رسوایی های اخلاقی ، مجبور به کناره گیری شده اند. در میان این افراد، حتی برخی به سواستفاده جنسی از کودکان متهم شده اند.

هم چنین آمارها و گزارش هایی که در باره وضعیت فساد جنسی در ارتش آمریکا منتشر می شود ،نه تنها حاکی از نقض گسترده حقوق زنان در این ارتش است ، بلکه نشانگر وجود کاستی ها و معضلات مهمی در نیروهای مسلح آمریکا نیز هست . معضل آزار و اذیت جنسی و فساد اخلاقی در نیرو های مسلح آمریکا به حدی گسترده است که حتی مقامات بلند پایه نظامی آمریکا نیز بدان اذعان کرده اند . از جمله ژنرال دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا چندی قبل در این باره اظهار داشت جرایم جنسی به ویژه تجاوزجنسی ، ماهیت حرفه ایی ارتش آمریکا را خدشه دار کرده است.
 این در حالی است که در ادامه رسوایی‌هایی جنسی در امریکا، بیش از ۳۰ دانشجوی نیروی هوایی این کشور گفته‌اند آموزش دهندگان در کمپ نظامی اصلی تگزاس به آن‌ها تجاوز جنسی کرده‌اند.
این رسوایی از سال گذشته و پس از آن آغاز شد که یکی از گروهبان‌های این پایگاه هوایی با ۲۸ اتهام درباره تجاوز جنسی گسترده و روابط جنسی با دانشجویان روبرو شد.
تجاوز جنسی به زنان در ارتش امریکا شایع است و سالانه موارد زیادی از آن ثبت می شود.با این همه تجاوز جنسی در میان نظامیان آمریکایی معضل جدیدی محسوب نمی شود. این یک مشکل نظام مند است که باعث شده ارتش آمریکا خود مسئول انتشار گزارش سالانه در مورد این بحران شود. با این همه مقامات نظامی آمریکا در پشت پرده سالهاست گستردگی تجاوز و آزارجنسی را در میان نظامیان ارتش این کشور پنهان کرده اند.
براساس اعلام وزارت امور کهنه سربازان آمریکایی، تجاوز و آزار جنسی علیه زنان در ارتش آمریکا دو برابر تجاوز و آزار جنسی در جامعه آمریکاست.به اذعان آن دسته از نظامیان آمریکایی که گزارش‌هایی از خشونت‌های جنسی در ارتش آمریکا را مطرح کرده‌اند، فرد مهاجم به آنها به هیچ‌ عنوان به دادگاه کشیده نشد و عدالت در خصوص آنها اجرا نشد.
به نظر می رسد که روند خشونت جنسی در ارتش آمریکا نه تنها در حال افزایش است ، بلکه امید چندانی در باره برخورد با عاملان آن نیز وجود ندارد. علاوه بر این به نظر می رسد که مجاز اعلام شدن استخدام هم جنس گرایان در ارتش آمریکا به منزله ضربه مهلک دیگری بر وضعیت اخلاقی آن وعاملی در راستای کاهش هر چه بیشتر توانمندی رزمی این ارتش باشد.ضمن این که این مساله باعث افزایش ارتکاب جرائم جنسی در نیروهای مسلح این کشور شده است. مظاهر گسترش فساد اخلاقی در جامعه آمریکا نشان می دهد با این که آمریکا خود را مهد حقوق بشر و مدافع حقوق انسان ها معرفی می کند ، با این همه آمارها و گزارش هایی که در باره وضعیت فساد اخلاقی در جامعه آمریکا منتشر می شود ، نه تنها حاکی از نقض گسترده حقوق انسان ها در جامعه آمریکاست، بلکه از وجود کاستی ها و معضلات مهمی در این کشور حکایت دارد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.