گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا به اوباما: دسـتاوردهای شگفت انگیز ایران در برنامه اتمی + واکنش اسرائیل

هاآرتص نوشت: حال سند نهایی NIE شباهت چشمگیری با گزارش اسرائیل در همین زمینه دارد و تاکید می کند که ایران پیشرفت های غیر منتظره و حایز اهمیتی در برنامه هسته ای خود کسب کرده است.

مجموعه نهادهای اطلاعاتی آمریکا در روزهای گذشته تازه ترین ارزیابی خود را در مورد میزان پیشرفت برنامه هسته ای ایران به باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا ارائه کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ هاآرتص مدعی شد: تازه ترین ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا تاکید دارد که دسـتاوردهای ایران در برنامه اتمی اش، بسیار بیشتر از چیزی است که کارشناسان اطلاعاتی آمریکا گمان می کردند.

ارزیابی جدید اطلاعاتی آمریکا به وخامت ارزیابی های نهادهای اطلاعاتی اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران نزدیک شده است.

دیپلمات های غربی و مقامات اسرائیلی، که هاآرتص نام آنها را نبرده است، گفته اند که «ارزیابی اطلاعات ملی آمریکا در زمینه نگرانی واشنگتن از اقدام یک جانبه اسرائیل در حمله به تاسیسات هسته ای ایران به باراک اوباما ارائه شده است».

ارزیابی اطلاعات ملی آمریکا، NIE، مهم ترین گزارش اطلاعاتی آن کشور محسوب می شود که در اختیار رییس جمهوری آمریکا قرار می گیرد.

هاآرتص نوشت: حال سند نهایی NIE  شباهت چشمگیری با گزارش اسرائیل در همین زمینه دارد و تاکید می کند که ایران پیشرفت های غیر منتظره و حایز اهمیتی در برنامه هسته ای خود کسب کرده است.

واکنش اسرائیل:

از سوی دیگر باراک وزیر دفاع اسرائیل روز پنجشنبه در مصاحبه با رادیوی اسرائیل تایید کرد که ارزیابی مهم ترین نهاد اطلاعاتی آمریکا وجود ماهیت نظامی در برنامه هسته ای ایران را تایید می کند.

اهود باراک به رادیوی اسرائیل افزود که کشورش در مسائل مربوط به خود «تنها به خویش تکیه می کند».

آقای باراک این را نیز گفت که «اگر من و نتانیاهو حمله را ضروری بدانیم، آن را به رای گیری کابینه خواهیم گذاشت».

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.