گزارش پدال از مسابقهٔ درگ ناتمام ۲۲ شهریور ۹۲

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

ازدحام جمعیت، تماشاگر نماها، بی‌حوصلگی به خاطر گرمای هوا، کمبود نیروی اجرایی و تغییر محل برگزاری مسابقه بعلاوهٔ ده‌ها عامل دیگر سبب شد درگ ۲۲ شهریور ناتمام بماند.

Presentation17

بوستان ولایت میزبان اولین مسابقهٔ درگ سال ۹۲ بود. مسئولین برگزاری مسابقه تصمیم گرفته بودند تا از فضای بخش دیگری از بوستان برای برگزاری مسابقه استفاده کنند. بازار شایعه در مورد حضور لامبورگینی آونتادور و فراری کالیفرنیا داغ بود و با توجه به تنوع خودروهای شرکت کننده به نظر می‌آمد که مسابقهٔ جذابی در پیش باشد. همهٔ شرکت کنندگان پس از وقفه ای نسبتاً طولانی منتظر بودند تا در مسیری ۴۰۰ متری به رقابت بپردازند و تا حوالی ساعت ۱۰ صبح همه چیز روال طبیعی خودش را طی می‌کرد.

پس از مستقر شدن خودروها زمان بلیط فروشی فرا رسیده بود اما جرقهٔ اتفاقات در همین جا زده شد. شاید بتوان یکی از دلایل اتفاقات امروز را در تغییر محل برگزاری مسابقه دانست. قرار داشتن محل توقف خودروهای مسابقه در کنار درب ورودی و تمایل تماشاگران برای حضور در این قسمت برای عکس برداری سبب شد تا تمام نیروی کادر اجرایی برای کنترل تماشاگران گرفته شود اما علیرغم تمام این کنترل‌ها باز هم بودند اشخاصی که به اخطارهای کادر اجرایی بی توجهی می‌کردند. نکتهٔ دوم عدم وجود مکانی مناسب برای فروش بلیط بود. بطوری که ازدحام تماشاگران در جلوی درب ورودی، بی‌حوصلگی به خاطر تحمل شرایط سخت و سرانجام سرازیر شدن خیل عظیم آن‌ها به داخل بدون کنترل و خرید بلیط نشانه ای از لغو شدن مسابقه را با خود به همراه داشت. به هر ترتیبی که بود مسئولین مسابقه شرایط را تا حدودی برای برگزاری مسابقه فراهم کردند و تماشاگران با قرار گرفتن در جایگاهشان به استقبال دور اول مسابقه رفتند.

Presentation13

مانند دوره های قبل مسابقه با کلاس ریس استریت استارت خورد. مهم‌ترین رقابت این کلاس بین خودروی پراید و خودروی گلف بود که در رقابت تنگاتنگی که با هم داشتند توانستند به ترتیب زمان‌های ۱۴٫۵۱ ثانیه و ۱۵٫۲۸ ثانیه را به نام خود ثبت کنند. مهم‌ترین اتفاقاتی که در حین برگزاری این کلاس اتفاق افتاد ورود فراری کالیفرنیا به محل برگزاری مسابقه بود که با تشویق جمعیت همراه بود.

1001435_570469806346817_130589424_n

پس از کلاس ریس استریت نوبت به کلاس سوپر جی تی رسید جایی که نبرد اصلی میان خودروهای ب ام و تقویت شده و پورشه های پانامرا بود. در دور اول رقابت در این کلاس مهم‌ترین مسابقه میان پورشه پانامرا و ب ام و بود که به ترتیب زمان‌های ۱۲٫۳۸ و ۱۲٫۷۶ ثانیه را ثبت کردند. اما برخلاف انتظار فراری کالیفرنیا در دور اول کلاس سوپر جی تی حاضر نشد. اما حضور گستردهٔ تماشاگران، پریدن بعضی از آن‌ها از روی حفاظ دور پارک و ورود به پیست، حضور بعضی از اشخاص در محل انتظار خودروهای مسابقه و مزاحمت برای شرکت کنندگان شرایط ادامه را سخت‌تر کرد.

Presentation18

پس از این کلاس نوبت به کلاس ۶ و ۸ سیلندر اتمسفریک رسید اما حضور اشخاص متفرقه در خط استارت سبب شد صحنه های نامناسبی را شاهد باشیم و پس از درگیری فیزیکی و ملتهب شدن جو، مسابقه از سوی مسئولین برگزاری کنسل شود.

ناتمام ماندن مسابقه دلایل متعددی داشت اما انتظار می‌رفت تا تماشاگران هم با صبوری خود مسئولین را یاری کنند تا این اتفاقات رخ ندهد. امیدواریم شرایطی پیش نیاید که دیگر حسرت برگزاری مسابقات این چنینی را در کشور بخوریم. اما از مسئولین شهرداری و فدراسیون خواهشمندیم تا با تدارک محلی مناسب برای برگزاری مسابقه سبب شوند تا علاقمندان و مسئولین برگزاری در فضایی مناسب از مسابقه لذت ببرند.

 

 

 

 

۲۳

شهریور


Presentation5


محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.