گسترش بیمه کیفیت ساختمان در اولویت بیمه مرکزی قرار گرفت

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۲/۰۴
رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این که شرکت های بیمه آماده تامین خسارت جانی و مالی ناشی از ریزش ساختمانها و جبران با پذیرش ریسک در این بخش است ، گفت : کیفیت ساختمان ها برای مدت ۱۰ سال در شرکت های بیمه ، تضمین می شود.
به گزارش خبرنگار ما ، سید محمد کریمی با اشاره به امضای تفاهم نامه پیاده سازی نظام جامع بیمه های تخصصی مهندسی ساختمان وشهرسازی افزود: بیمه مرکزی برای تصویب quotation mark لایحه بیمه اجباری مسئولیت حرفه ای مجریان ساخت و ساز ساختمانها quotation mark در مجلس شورای اسلامی تلاش می کند .
کریمی گفت : برنامه ریزی ؛ سیاست گذاری در جهت توسعه پایدار صنعت بیمه های تخصصی مهندسی و نیز بیمه های تکمیلی صنعت ساختمان و شهرسازی در اولویت بیمه مرکزی است.
وی افزود : حق بیمه یک ساختمان مسکونی ، ناچیز است ؛ اما بروز سوانح طبیعی از جمله سیل و زلزله در صورت نبود بیمه ، خسارتی جبران ناپذیر خواهد داشت.
رئیس کل بیمه مرکزی ایران اضافه کرد : جبران خسارت حوادث غیرمترقبه در شهرها و روستاها خارج از توان دولتهاست و بیمه ها می توانند به مردم کمک کنند و تا سقفی که آنها پوشش بیمه ای داشتند ؛ جبران کنند.
کریمی اظهار داشت : رسانه های گروهی هم برای فرهنگ سازی و گسترش استقبال مردم از بیمه کیفی ساختمان ها برنامه ریزی کنند ، چون در شرایط کنونی این بیمه اختیاری است و مردم می توانند خود به طور مستقل در این زمینه اقدام کنند.
بنابر این گزارش بیمه مرکزی و سازمان نظام مهندسی ساختمان تفاهم‌نامه پیاده سازی نظام جامع بیمه‌های تخصصی مهندسی ساختمان و شهرسازی را امضا کرده اند.
بر اساس این تفاهم نامه از این پس همه ساختمان‌هایی که در کشور ساخته می‌شود باید براساس اصول فنی ساختمان‌سازی باشد و در این صورت پس از حضور ناظران بیمه‌ای در جریان ساخت برای این ساختمان‌ها بیمه‌نامه صادر می‌شود.
ساختمان‌های دارای بیمه نامه تا ۱۰ سال در مقابل حوادث بیمه خواهند بود.

سید محمد کریمی ـ رییس کل بیمه مرکزی ـ با تاکید بر این که در ماده ۱۶۸ برنامه پنجم توسعه این تکلیف برای شرکت های بیمه مشخص شده است که شرایط بیمه کردن را برای مردم آسان کند ، گفت: با اجرای این تفاهم نامه از این پس ساختمان‌ها در مقابل خسارت‌های طبیعی یا غیر طبیعی ناشی از اجرا بیمه خواهد شد.
وی با بیان این که ارتقای کیفیت ساختمان‌های مسکونی هدف اصلی امضای این تفاهم نامه‌ است، نظارت بر کیفیت و ارتقای ساخت وساز را وظیفه سازمان نظام مهندسی ساختمان دانست و گفت:‌ در کنار آن شرکت بیمه ساختمان مهندسی سازه را با دریافت حق بیمه اندکی در مقابل حوادث بیمه می کند.

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.