گفتگوی اختصاصی آریا با استاندار خراسان شمالی: احمدی نژاد به سوی هاشمی نرود / رییس جمهور کوتاه نخواهد آمد

شنبه ۲۴ تیر – ۰۶:۲۳:۰۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

همگرایی احمدی نژاد و هاشمی ؛ واقعیت یا توهم

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- احمدی نژاد و هاشمی در هیچ محفل خصوصی زد و بند سیاسی نداشته اند.
 محمود احمدی بیغش استاندار خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آریا درباره آشتی احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی می گوید: ما اگر بخواهیم علت این آشتی را بیان کنیم ابتدا باید برگردیم به دنبال پاسخ به این سوال که چرا آقای احمدی نژاد چند سال در جلسات مجمع شرکت نمی کردند؟
وی می افزاید: رییس دولت یکی از اعضای مجمع محسوب می شود که از جایگاه قانونی برخوردار است از این رو همواره باید در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور می یافتند اما از آنجایی که مواضع آقای هاشمی رفسنجانی  نسبت به دولت مواضع منصفانه ای نبود بلکه مچ گیرانه و نقادانه بود لذا این مساله موجبات دلخوری رییس جمهور را فراهم ساخت.
استاندار خراسان شمالی تصریح می کند: البته باید توجه داشت از آنجایی که مقام معظم رهبری پس از تغییراتی که در ترکیب مجمع دادند تاکید فرمودند اعضاء، جلسات را جدی تر بگیرند براین اساس آقای احمدی نژاد به حرمت فرمایش مقام معظم رهبری در جلسات مجمع شرکت کردند.
تغییر و تعدیل در مواضع  هاشمی نسبت به احمدی نژاد  موجب شد تا رییس جمهور خواست رهبری را اجابت کند
وی تاکید می کند: در واقع فرمایش مقام معظم رهبری از یک سو و تغییر و تعدیل در مواضع آقای هاشمی نسبت به احمدی نژاد از سوی دیگر موجب شد تا رییس جمهور خواست رهبری را اجابت کند و در جلسات مجمع شرکت کند.
احمدی بیغش با بیان این مطلب که اگر پس از فرمان رهبری احمدی نژاد در جلسات مجمع شرکت نمی کرد مخالفان دولت شروع به تبلیغ علیه احمدی نژاد می کردند، اظهار می دارد: از آنجایی که مخالفان احمدی نژاد به دنبال جوسازی علیه رییس دولت هستند، لذا اگر رییس جمهور همچنان غائب این جلسات بود این غیبت بهانه ای می شد در دست این مخالفان تا بگویند احمدی نژاد برخلاف فرمایش رهبری عمل کرد.
نماینده مجلس هشتم ادامه می دهد: البته حضور احمدی نژاد در جلسات مجمع نشان دهنده جدیت ایشان در پیگیری کارهاست. به عبارت دیگر با وجود آنکه برخی دولت ها معمولا در ماههای پایانی کار شان، از مواضع خویش کوتاه می آیند اما احمدی نژاد با این رفتارها نشان می دهد همچنان در اجرای برنامه های دولت و رفع مشکلات مردم مصر است.
زیاده خواهی برخی از افراد باعث دامن زدن به اختلافات میان هاشمی و احمدی نژاد بود
وی خاطر نشان می کند: کسانی که امروز آشتی میان احمدی نژاد و هاشمی را شائبه انتخاباتی می دانند باید توجه داشته باشند که برای منافع نظام و مشارکت حداکثری مردم کنار گذاشتن اختلافات و آشتی کردن نه تنها اشکالی ندارد.بلکه بسیار خوب است.
استاندار خراسان شمالی تصریح می کند: اما اینکه چرا این اختلافات در همان زمان انتخابات کنار گذاشته نشد به علت زیاده خواهی برخی افراد بود که این اختلافات را دامن زدند.
احمدی بیغش با تاکید بر این مطلب که تاکنون نشنیده ام احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی در یک محفل خصوصی وارد زد و بند سیاسی شده باشند، می افزاید: در واقع قرار نیست احمدی نژاد با این آشتی از مواضع انقلابی و ولایی خود کوتاه آید لذا رییس جمهور با عملکرد خویش  ولایتمدار بودنش را ثابت می کند .
وی درباره اتهاماتی که متوجه اطرافیان دولت و هاشمی رفسنجانی است، می گوید: دستگاه قضایی موظف است با افراد خاطی در هر جایگاهی که قرار دارند برخورد کند و دولت کاملا با این مساله موافق است.
وی تصریح می کند: همانطور که اشاره کردم احمدی نژاد از مواضع خود کوتاه نخواهد آمد اما باید دید آیا آقای هاشمی حاضر به کوتاه آمدن از مواضع خویش است، در واقع ایشان در فتنه ۸۸ کارنامه مردود شده ای دارد از این رو به احمدی نژاد توصیه می کنیم به سمت و سوی افراد مردود شده نرود که البته معتقدیم ایشان هم به سمت این افراد نخواهند رفت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۴۱۱۴۲۰۳۳۰۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.