گم شدن کارت ملی دردسر آفرین شد

۳۱اردیبهشت،

کلاهبرداری که با سوء استفاده از مشخصات اشخاص، در فضای مجازی اقدام به اخاذی می کرد توسط پلیس فتای خراسان رضوی دستگیر شد.

به گزارش گروه جتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در خصوص پرونده ای بیان داشت: در پی گزارش سرقت اینترنتی به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان از حساب بانکی یکی از شهروندان، کارشناسان پلیس فتا بلافاصله اقدامات فنی لازم را در این خصوص به عمل آوردند و با استعلام از مبادی ذیربط، سر نخهایی بدست آمد و در این رابطه خانمی شناسایی و پس از هماهنگی های لازم دستگیر شد. 
سرهنگ عرفانی ادامه داد: با اظهارات فرد دستگیر شده روشن شد نامبرده کارت ملی خود را قبل از سرقت اینترنتی گم کرده و در خصوص صدور مجدد اقدام کرده است. 
کارشناسان پلیس فتا با پی گیری های لازم و تحقیقات فنی و پلیسی متهم اصلی را شناسایی و با هماهنگی قضایی او را دستگیر کردند. 
متهم به نام ( ا.س ۲۹ ) ساله ساکن مشهد که از دستگیری خود توسط پلیس فتا بهت زده شده بود با ندامت به جرم خود اعتراف و گفت: با پیدا کردن کارت ملی اقدام به خرید سیم کارتی با هویت کارت ملی پیدا شده کردم و از آن طریق دست به کلاهبرداری اینترنتی زدم، لذا پرونده به همراه متهم جهت کسب تکلیف نهایی در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت. 
سرهنگ عرفانی به شهروندان توصیه کرد: مراقب اسناد و مدارک هویتی خود باشید، زیرا ممکن است برخی در فضای مجازی با سوء استفاده از مدارک یافته شده، هویت جعلی ساخته و دست به کلاهبرداری بزنند لذا در صورت فقدان این مدارک بلافاصله مراتب ذیربط را در جریان بگذارید./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.