یک سوم پزشکان عمومی به شغل‌های غیرپزشکی مشغولند/ در حق پزشکان ظلم کرده‌ایم

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص جایگاه پزشکان عمومی در کشور و اینکه بسیاری از پزشکان عمومی در صدد پیوستن به دوره‌های تخصصی می باشند، گفت: این امر به این سبب است که ما در حق پزشکان عمومی ظلم کرده‌ایم و رفتارمان با این قشر، رفتار خوبی نبوده است و باید هم در مورد جایگاه و هم معیشت پزشکان فکری کنیم.

وی اظهار داشت: شاید بسیاری از مردم باور نکنند اما شرایط این پزشکان از بسیاری از طبقات مختلف مردم نامناسبتر است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تقریباً یک سوم پزشکان عمومی به شغل‌های غیرپزشکی مشغول می باشند، گفت: ایده‌های مختلفی برای ارتقای سطح کاری پزشکان عمومی وجود دارد لذا در این مورد باید کارهای کارشناسی انجام شود و در این مورد ترجیح می‌دهم نظر سایر اشخاص و خود صنف و انجمن‌هایی که مرتبط با پزشکان می باشند را جویا شویم و فکر می‌کنم با کمک مجلس به یک راه حل میانه دست پیدا کنیم.

* کسب شرایط ایده آل نیاز به زمان دارد

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه افزود: حداقل کاری که می‌توان انجام داد این است که به شرایط موجود تن در ندهیم و به سراغ یک شرایط بهتر برای همکاران برویم.

* پزشک عمومی صرفاً پزشک خانواده نیست

وی با بیان اینکه اگر ما فکر کنیم که پزشک عمومی در قالب طرح پزشک خانواده احیا می‌شود، درست نیست، گفت: ظرفیت پزشک خانواده به کارگیری همه پزشکان عمومی نیست.

وزیر بهداشت در پایان افزود: اگر می‌خواهیم تخصص و تخصص‌گرایی را رونق دهیم بایستی تجدید نظری در جایگاه و شرایط معیشتی پزشکان شود چرا که این موضوع به نفع کشور نیست.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.