یوآخیم لو: هیچ تیمی حاضر نیست بازنده بازی اول باشد

به گزارش ایرنا،’یواخیم لو’ شنبه شب بعد از کسب یک پیروزی شیرین در مقابل تیم ملی فوتبال پرتغال در اولین بازی تیمش در مرحله گروهی جام ملت های اروپا، افزود: از عملکرد بازیکنانم بسیار راضی هستم، آنها در اولین بازی از نظر تاکتیکی بسیار خوب ظاهر شدند.

وی ادامه داد: آنچه از همه چیز مهمتر است اینکه ما بازی اول را یک بر صفر بردیم و از نظر دفاعی هم خوب بودیم البته باید در مسابقات آینده از نظر هجومی هدفدار تر باشیم و فرصت های گلزنی بیشتری خلق کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان با بیان اینکه در این مرحله هر تیمی که در بازی اول بازنده باشد کارش بسیار سخت خواهد بود،گفت: همیشه در بازی اول استرس و فشار بسیار بالاست و هیچ تیمی نمی خواهد بازنده بازی نخست باشد.

لو ،خاطرنشان کرد: گل ‘ماریو گومز’ هم برای خود او و هم برای تیم بسیار خوب و روحیه بخش بود.

وی درخصوص دیدار بعدی تیمش در مقابل هلند،گفت: ما معمولا در جام ملت ها و جام جهانی بازی دوم را باخته ایم، اما این دفعه شاید دومین بازی را هم با پیروزی پشت سر بگذاریم.

‘پائولو بنتو’ سرمربی تیم ملی پرتغال، اما بدشانسی را مهمترین عامل باخت تیمش دانست و گفت: ما تا دقایق پایانی بازی را کاملا در اختیار داشتیم و آلمانها به جز چند سانتر روی دروازه، هیچ شانسی نداشتند.

بنتو نتیجه ثبت شده برای این بازی را کاملا غیر عادلانه خواند و افزود: ما علاوه بر اینکه بدشناس بودیم در هدف گیری چارچوب دروازه نیز درست عمل نکردیم و در نتیجه تنبیه شدیم.

سرمربی تیم ملی پرتغال، گل تیم ملی آلمان را نیز ناشی از یک اتفاق و شانس دانست و گفت: گل را هم از روی بدشناسی خوردیم زیرا توپی که بازیکن حریف سانتر کرد ابتدا توسط بازیکن ما منحرف شد و بعد روی سر گومز فرود آمد.

‘فیلیپ لام’، کاپیتان تیم ملی آلمان با تایید سخنان سرمربی تیمش،گفت: پیروزی در مسابقه اول از نظر روحی بسیار مهم و با ارزش است.

لام افزود: ما در نیمه اول بازی را تحت کنترل داشتیم و اجازه ندادیم پرتغال فرصت های زیادی داشته باشد، اما در نیمه دوم کار برای ما سخت شد و آنها توانستند فرصت هایی را برای خود خلق کنند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان بازی های بعدی مقابل هلند و دانمارک را در این مرحله، مهم و حساس خواند و گفت: برای موفقیت باید سخت تلاش کنیم.

‘نانی’ هافبک تیم پرتغال نیز از بدشانسی به عنوان مهمترین عامل باخت تیمش نام برد و افزود: هنوز دو بازی دیگر مانده و فرصت های زیادی برای صعود از گروه خود داریم.

نانی با انتقاد شدید از داور بازی،گفت: داور در حق ما ظلم کرد و برای ما عادی شده که در مقابل تیم های بزرگ شاهد این اشتباهات معنا دار باشیم.

‘سامی خدیرا’ ملی پوش آلمانی همبازی ‘کریستیان رونالدو ‘در باشگاه رئال مادرید، گفت: پیروزی در بازی اول بسیار مهم است، این یک بازی بسیار سنگین بود و دوندگی زیادی را می طلبید، در دقایق پایانی انرژی خود را از دست داده بودیم.

وی افزود: پرتغالی ها بسیار خوب خود را برای مقابله با ما آماده کرده بودند و در مسابقات آینده نیز شاهد بازی های خوب و آمادگی بالایی از این تیم خواهیم بود.

خدیرا در مورد دیدار بعدی تیمش در مقابل هلند،گفت: هلند شرایط سختی دارد و هیچ راه برگشتی در مقابل آنها نیست در نتیجه آنها فقط برای پیروزی تلاش می کنند.

وی افزود: مسابقه بعدی ساده تر از بازی امروز نحواهدبود و ما باید تمام نیروی خود را برای دیدار مقابل هلند بسیج کنیم.

‘ژروم بوآتنگ’ مدافع راست تیم ملی فوتبال آلمان که وظیفه مهار کریستیان رونالدو مهاجم زهردار پرتغالی را برعهده داشت نیز در مورد این بازی،گفت: همه می دانند که رونالدو در چه سطح عالی بازی می کند و نمی توان در تمام مدت بازی وی را مهار کرد.

بوآتنگ افزود: امروز تمام تیم در کار دفاعی به من کمک کردند تا بتوانیم برنامه های هجومی مهاجمان پرتغالی را خنثی کنیم.

دیدار تیم های فوتبال آلمان و پرتغال از گروه دوم چهاردهمین دوره مسابقات جام ملت های اروپا، شنبه شب با نتیجه یک بر صفر به سود آلمان به پایان رسید.

اروپام**۲۰۵۱** ۱۷۰۱ **۱۰۸۰**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۴۷۲۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.