یونسکو نباید تحت سیطره قدرت های جهان قرار بگیرد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

رحیمی در افتتاحیه مرکز مطالعات میراث معنوی مطرح نمود

معاون اول رییس جمهور گفت: سازمان یونسکو نباید تحت تاثیر فضای سیاسی و سیطره قدرت‌های جهان قرار بگیرد و این سازمان بین‌المللی جای زورگویی و اعمال فشار نمی باش.

به گزارش تفسیری خبرنگار دولتممتازنیوز، رحیمی صبح امروز (شنبه )که برای شرکت در افتتاحیه مرکز مطالعات میراث معنوی تحت نظر سازمان یونسکو، در سالن اجلاس سران حضور پیدا نمود و به ایراد سخن پرداخت.

رحیمی در ابتدا ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و مسافرتای خارجی شرکت نماینده در این همایش اظهار داشت: تاریخ بشریت دوره های گوناگونی را سپری نموده است و در نهایت تشکیل به اجتماعاتی نموده است و در پس این دوره هم جمع شدن فرهنگ را به وجود آورده و از این طریق فرهنگ به دیگر ملت ها سرایت داده شده است.

معاون اول رئیس جمهور ضمن این که ایران را جزو ۵ کشور متمدن جهان دانست افزود: سازمان یونسکو نباید تحت تاثیر فضای سیاسی و سیطره قدرت‌های جهان قرار بگیرد و این سازمان بین‌المللی جای زورگویی و اعمال فشار نمی باش.

وی در ادامه سخنان خود گفت: کدام کشور که از نظر فرهنگی و تمدنی با جمهوری اسلامی ایران هم ردیف است لذا چرا باید این دفتر که امروز در ایران تاسیس می گردد چند ده سال پیش تاسیس نشده باشد.

رحیمی با بیان اینکه یونسکو در ثبت آثار تاریخی ایران همکاری‌های لازم را انجام داده است عنوان نمود: کشورهایی نظیر آمریکا که همه نخبگان دنیا را در خود جای داده است و از نظر فرهنگی تهی است چرا بر سازمان یونسکو فشار می‌آورد و به نظر بنده این سازمان بین المللی باید راه را برای نفوذ بیگانگان ببندد.

وی در پایان خاطر نشان نمود: یونسکو و همه کشورهایی که حاوی تمدن غنی می باشند خواهش می‌کنم که از آثار غیرملموس محافظت نموده چرا که این ارزش ها حاصل تمدن و فرهنگ یک کشور است.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.