یکهزارو۷۰۰ روستای مازندران طرح هادی مصوب دارند

۲۹فروردین۱۳،

سید مجید هاشمی درحاشیه برگزاری مراسم بهره برداری از یک هزارو هفتصدو بیست و سومین طرح عمران روستایی مازندران در روستای خوردونکلا در محمود آباد اظهار داشت :بر اساس برنامه پنجم توسعه باید برای تمامی روستاهای دارای ۲۰ خانوار به بالا طرح هادی تهیه شود که این امر در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران قرار دارد.

وی در ادامه به وضیعت ساخت مسکن روستایی در مازندران اشاره کرد و افزود : از ابتدای سال ۱۳۸۴ تا پایان سال۹۱برای ساخت بالغ بر ۱۱۷هزار واحد مسکن روستایی در این استان توسط دولت تامین اعتبار شده است و تا کنون یکصد هزار واحد آن به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه کردسهمیه مازندران در بخش مسکن روستایی در سال تعداد ۱۵ هزار واحد است که عملیات معرفی متقاضیان به بانکهای عامل آغاز شده است .

هاشمی تسهیلات برای هرمتقاضی را۱۲۵ میلیون ریال اعلام کرد وگفت این وامها با کار مزد ۴تا۵ درصد از سوی بانکهای عامل به متقاضیان اعطا می گردد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران همچنین به روند ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفردر این استان اشاره و خاطر نشان کرد تا کنون عملیات ساخت بیش از ۱۸هزار واحد را آغاز کردیم وتا هفته آینده ده هزارمین مسکن مهرشهرهای زیر ۲۵ هزار نفر مازندران به بهره برداری می رسد.

هاشمی با اشاره به اینکه دوره مشارکت ساخت این واحدها ۱۲ ماهه است ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال ساخت تمامی سهمیه ۱۸هزار واحدی استان مازندران به بهره برداری کامل برسد.

وی در ادامه به صدور سند مالکیت در روستا های مازندران اشاره کرد وگفت با حرکت روبه شتاب در صدور سند روستایی از برنامه چهارم، تا پایان سال تعداد ۲۴۰ هزار فقره سند مالکیت روستایی در مازندران صادر شده است .ک/۳

۷۳۲۶/۴۰۲

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.