یکی از جنبه‌های طب سنتی ارزآوری آن است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

7-474.jpg

رییس نمایندگی موسسه تحقیقات حجامت ایران در خراسان رضوی با تاکید بر این در حال حاضر یکی از جنبه‌های طب سنتی ارزآوری آن است، افزود: جنبه‌ی دیگر طب سنتی، جنبه‌ی عمومی آن است که مردم بدانند، چه طور زندگی نمایند و چگونه سبک زندگی‌شان بر مبنای اسلام باشد.

به گزارش تفسیری خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، دکتر محمدرضا کریمی در نشست خبری جایگاه طب سنتی در استان، خراسان ضمن اشاره iبه این که روند تکاملی جامعه بشری بعد از کشف ویروس و باکتری، طب پزشکی رایج روند دیگری iبه خود گرفته است، خاطرنشان نمود: مشکلات بسیاری در زمینه سلامت بشری توسط پزشکان حل شده است اما در طول وقت در کنار طب رایج مشکلاتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه طب سنتی بیش از ۲۳ سال است که در ایران فعالیت دارد، افزود: طب رایج باید iبه اصل خود مراجعه کند تا مشکلات عدیده در طب رایج، با طب سنتی رفع شود.

رییس نمایندگی موسسه تحقیقات حجامت ایران در خراسان رضوی اظهار نمود: طی ۲۳ سال فعالیت طب سنتی نزدیک iبه ۱۰ هزار پزشک با طب سنتی آشنا شده‌اند و میلیون‌ها مورد درمانی iبه انجام رسیده است.

وی عنوان نمود: حجامت یکی از ارکان طب سنتی است که بعد پیشگیری و درمانی داشته و می‌تواند در درمان هر بیماری نقش داشته باشد.

وی ضمن یادآوری بر اینکه شیوه‌ی درمان، ابزار تشخیص بیماری‌ طب سنتی با طب رایج فرق می‌کند، عنوان نمود: اگر ما طب سنتی را توسعه دهیم و بومی کنیم، iبه ارزآوری و صرفه‌جویی اقتصادی کمک شایانی نموده‌ایم.

رییس نمایندگی موسسه تحقیقات حجامت ایران در خراسان رضوی ضمن اشاره iبه اینکه هنوز یک مجوز از طرف وزارت iبهداشت برای انجام حجامت برای طب سنتی صادر نشده است، گفت: وزارت iبهداشت باید نگاهش را iبه طب سنتی اسلامی تغییر دهد.

به گفته وی در شرایطی هستیم که iبه دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم تا از حیث iبهداشت و درمان روی پای خودمان بایستیم که در حال حاضر ۵۰۰ مرکز ارائه گیاهان دارویی و ۱۰ مرکز خدمات طب سنتی داریم.

کریمی بیان نمود: طب کل‌نگر بیش از ۳۰۰ روش درمانی دارد که لیست داروهایی که ۱۰۰درصد تولید داخل است را در اختیار جامعه پزشکی می‌گذاریم که تاثیر iبه سزایی در شرایط اقتصادی فعلی دارد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.