یکی از قربانیان حادثه کنسولگری آمریکا در بنغازی مامور اطلاعاتی بود

به گزارش ایرنا، وی که ۴۲ سال سن دارد و از اعضای سابق گروه ویژه تفنگداران دریایی آمریکا معروف به ˈشیرهای دریاییˈ است در ماموریت اطلاعاتی خود بدنبال رد یابی موشکهای ˈزمین به هواˈ که توسط نفر حمل می شوند بوده است.

وی در این مصاحبه همچنین اعتراف کرد، ماموریت داشته پس از کشف، این موشک ها را نابود کند، زیرا مقام های آمریکایی نگران بودند که این موشکها بدست تروریست ها یا مخالفان قرار گیرد و آنها از این سلاح ها برای تهدید هواپیماهای تجاری استفاده کنند.

مقام های وزارت امور خارجه آمریکا از سخن گفتن درباره هرگونه ارتباط اطلاعاتی با دوهرتی خودداری کردند، اما رسانه ها در این مورد به سخنان ˈاندرو شاپیروˈ معاون وزارت امور خارجه آمریکا در امور سیاسی نظامی استناد می کنند.

شاپیرو گفته بود، ˈما در پی هرگونه سلاح و ابزاری هستیم که ممکن است برای ما تهدید محسوب شود.ˈ

دوهرتی تا سال ۲۰۰۴ در خدمت بخش ویژه تفنگداران دریایی آمریکا بوده و پس از استعفا به صورت مقاطعه کار با گروه های دولتی مختلف آمریکایی همکاری داشته است.

واحد ویژه شیرهای دریایی تفنگداران دریایی آمریکا پس از شرکت در عملیات ˈابیت آبادˈ پاکستان و قتل ˈاسامه بن لادنˈ معروف شدند.

بک مقام ارشد آمریکایی گفت: ˈکریستوفر استیونسˈ و ˈشان اسمیتˈ در نخستین موج حمله و جریان آتش زدن کنسولگری آمریکا در ساعت ده شب کشته شدند، در حالیکه دوهرتی و نفر چهارم دو ساعت بعد در تبادل آتش به قتل رسیدند.

اروپام ** **۱۰۸۰** ۳۴۰۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.